Lila

Självklart har vi även röstat idag.
 
Måste säga att jag efter ett halvt liv som vänster (ja,
förhoppningsvis kanske jag lever lite längre än till 60
då;P)
börjar känna mig lite mer höger faktiskt. Men
än är jag inte riktigt där så jag tog ett litet steg i taget
och röstade på sossarna för första gången istället.
Stod sedan och velade en lång stund för de övriga
två kuverten som skulle fyllas men valde tillslut
moderaterna (oh yeah, i did!) till kommunvalet och
sjukvårdspartiet(?) till landstinget. Varför sjukvårds-
partiet har jag ingen som helst förklatring till, det var
lite mer why not! medans moderatvalet helt enkelt
kom sig av att jag har jobbat med Luleå kommun
som arbetsgivare och har väldigt, väääldigt svårt att
tro att moderaterna i styrning skulle kunna göra
jobbet sämre!;P

Frågade Daniel om det ens var tillåtet att rösta på
sossarna OCH moderaterna samtidigt i samma val,
men han sa att det var okej. Annars brukar vi i stort
sätt alltid bråka när vi försöker prata politik (och en
hel del annat)
för är det en sak man alltid kan lita på
så är det att vi i stort sätt aldrig tycker lika!
Och nej, vi röstar aldrig lika heller.

Opposites attracts helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0