En Knopp

Astrid på väg till dagis imorse.


Väskan färdigpackad med frukt för tisdagsutflykt
till Knoppbo där Pinnemannen bor.


Dagislämningen går betydligt bättre igen (peppar
peppar),
 nästan en hel veckas dagisfrånvaro förra
veckan till trots. Sen var det en riktig solstråle som 
jag hämtade upp igen vid 2-tiden då hon precis
målat färdigt en tavla på stafli ute i solen, med en
svag doft av grillat fortfarande kvar i kläderna.
-Hejdå dagis, hejdå! Syns i morgon! fick vi sen
vinka fjortonhundra gånger minst innan Astrid tog
en näve grus och fick hoppa upp i vagnen för att vi
överhuvudtaget skulle ta oss någonstans. Hon är
väldigt duktig på att gå själv - men inte alltid åt
rätt håll. Och med rätt menar jag då såklart MITT
håll!


Atti dagis, Atti koola.

Oskar och Frida går till skolan varje dag så nu säger
Astrid att hon också går till skolan, dagis-skolan.  
"Pappa jobbet, Ockar koola, Fida koola, Atti koola.
Mamma hemma, Hinning hemma", japp, då var alla
på plats. Jag måste erkänna att jag gillar min hemma-
plats rätt så bra. Gärna hade Daniel fått dela den lite
mer men om nu någon måste jobba så hellre han än 
mig just nu!;)

Åhhh, min fina lilla knopp-unge håller på att
bli helt stor!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan bara instämma. Just nu är jag gärna den som är hemma. Visst, det är inte helt lätt och kul varje dag. Särskilt inte efter att ha torkat snoriga näsor i flera veckor, men det är ju inte kul på ett jobb varje dag heller och det är definitivt mer kul hemma med kidsen än på vilket jobb som helst:)

2010-09-29 @ 13:16:12
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Milly - Mamma till tre flickor ♥

Första gången jag kikar in här och vilken mysig blogg du har!



Hit kommer jag att komma flera gånger. :)

La till dig på bloglovin' för att inte missa något.



Hoppas att du får en underbar fredag!

Kramar

2010-10-01 @ 12:32:03
URL: http://milliez.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0