Sunk

Igår slog vi nytt personligt rekord och brände hela 3300kr
på mat på Ica Maxi... yeay, eller vad säger man!;P

Det var Daniel som fick äran att dra sitt kort i kassan men
jag som däckade i sängen direkt vi kom hem och burit in
alla kassarna, frusen till tusen och med huvudvärken from
hell. Så kan man må när man är usel på att äta ordentligt
om dagarna och mest lever på socker och koffein, så nu
blir det ändring. Jag är trött på att vara trött för höst-
mörkret gör mig inte direkt piggare heller.
När jag är gravid är jag hungrig konstant men när jag inte
är gravid är jag väldigt sällan riktigt hungrig, det känns
som om ett mellanting kanske vore det bästa så idag har
jag ätit gröt till frukost fastän jag egentligen inte var ett
dugg hungrig för att vänja mig vid att äta ordentligt redan
tidigt på morgonen. Annars använder jag ofta den lilla
tiden som finns mellan att jag gett Hilding morgongröt och
han och Astrid sitter tillsammans med storbarnen vid
frukostbordet och äter macka och frukt till att  fixa
iordning mig själv för dagen i lite lugn och ro... och sen
glömmer eller ids jag helt enkelt inte äta någon frukost
själv. Så dåligt.
Sen att jag är världens största sockermissbrukare är inte
heller något plus till energin, så igår med dunkande
huvud så bestämde jag mig även för att sluta med mitt
kvällste tillsammans med choklad. Istället ska jag nu bara
dricka te, blåbärste för att vara exakt, bara för att det lät
roligare. Och nej, det är verkligen INTE samma sak utan
kanske sjuhundra gånger inte lika bra som godis och
choklad men jag gissar att det också är ungefär 700
gånger nyttigare, så jag har bestämt mig för att det får
duga ändå. Och fan så nyttig jag känner mig redan nu,
efter inte en enda hel kväll, haha!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Såg just när vi fick våran bonus från ica att vi endast på ica "slösat" hela 8000 kr på en månad ska då tilläggas att vi handlar mycket på coop och lite på willys oxå. Så snacka om att man bränner på mat.

2010-10-16 @ 09:07:31
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0