Speedy gonastrid

Lika mycket som jag känner mig helt tom på energi, lika
full av f*n är lilla söta rara Astrid just exakt nu.

Jag försöker låtsas att jag varken ser eller hör (eller
ännu värre INTE hör) att hon håller på med något så
länge hon lämnar mig ifred och inte är dum mot Lillebror
... så grattis till mig och kanske inte helt överaskande att 
alla (ALLA) Hildings kläder plötsligt låg utspridda på
golvet över halva sovrummet och en visp från en köks-
låda med trasig spärr helt plötsligt var böjd i form av ett
U.

-Men KAN DU LÄGGA AV?!? undrade jag irriterat.
Varpå Astrid tittar oskyldigt på mig med stora ögon 
"mamma arg, dumhetee" och sen ler sitt sockersöta
leende kramar mina ben och börjar sjunga bä bä vita
lamm.

Hon är genomond helt enkelt!


Hildings urslitna klädlådor EFTER att Astrid har
fått städa.


Såhär ser man ut när man är "oskyldig".

Kommentarer
Postat av: Malin

Än är jag rätt skonad från sånt bus från Alice och jag tackar gud eller vem jag nu ska tacka för det för just nu finns iiingen energi att orka med sånt också. Tur hon är söt din Astrid! :) En sån fin biltröja (eller nån med traktorer) hade nog förresten gjort Alice väldans glad, fordon av olika slag är det enda hon pratar om:)

2010-10-04 @ 08:26:13
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0