Spyless

Småttingarnas 48 spyfriatimmar har passerat sedan länge
utan problemas och jag hade tänkt skriva att vi bara mår
toppen!
... om det då inte vore för den där lilla detaljen att Ozzy 
istället då spydde imorse. Givetvis.
Jag har hört folk säga "små barn - små problem, stora
barn - stora problem" tidigare och kan bara tillägga att
"små barn - små spyor, stora barn stoora spyor!"

Ska det vara såhär varje år kan man ju undra?!?

Jag har i alla fall valt att till så stor utsträckning det går
nojja så lite som möjligt i år. Jag har redan sovit värde-
löst de tre senaste nätterna då både Astrid och Hilding
har börjat hosta i sömnen (inte på dagtid nej) och hela
tiden vaknar jag i småpanik och tro att de spyr, så nu
får det gå som det vill. Får jag magsjuka så får jag,
that`s it!

Till tröst verkar det här i alla fall vara en väldigt lindrig
variant (säger hon som inte haft den än;), magont från
ingenstans och så en spya någon timme senare och sen
inget mer. Värre saker har jag faktiskt varit med om...
även om jag gärna avstår ändå.


Kan man inte åka på badhuset får man bada hemma.
Inte lika mycket vatten eller yta att röra sig på men
annars nästan lika roligt... och garanterat lika blött!


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Bad hemma är ju hur kul som helst oavsett om det är bland bubblor eller i balja. Alice är nöjd bara hon får bada nånstans. Visst är badhus kul, men hemma är faktiskt också kuligt:)

2010-11-08 @ 21:05:42
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0