Mera spya och underbar snööö

I fredags hade vi en jättemysig date på tu man hand
jag och Daniel. Vi åt förrätt, varmrätt och efterrätt (och
drack t.om alkohol)
ute på resturang och sen 
promenerade vi runt lite romantiskt i nysnön innan vi till
slut tog bussen hem...
och kom sen hem till en naken och sovandes liten
kräkbebis. Lovely!

Natten mot lördag var bara fruktansvärd. Klockan 03,
efter att ingen av oss sovit varken särskilt mycket eller
sammanhängande då Hilding hela tiden skrämde skiten
ur oss med sina hostningar var femte minut, förklarade 
Astrid (som inte heller sovit speciellt fridfullt) att hon 
ville ha salva på magen och en ny tröja som inte gjorde
ont, och sen skulle hon även kliva upp och leka med
sina älvor(?!).
Klockan 04 efter en timme av fullt ös i vardagsrummet
medans jag låg och halvsov i soffan med en hink redo
kräktes även hon. På mitt ben såklart eftersom hon
stretar emot in i det sista och kastar runt med armar,
ben och huvud samtidigt som hon spyr (underbara
detaljer;),
lite som exorcisten.

Men åhhh sååå typiskt! Vi som skulle åka och kolla på
Ozzys hockeymatch på lördagen allihopa och sen
skulle vi passa på att hälsa på en massa människor i
helgen då vi ligger lite efter på den fronten (minst sagt)
och på söndag hade vi tänkt gå på badhuset...
Men nähä, varför göra roliga saker då man istället kan
dra runt hemma som ett trött och tragiskt spöke medans
man håller tummar och tår och hoppas på att undvika
mera spyor framtill 04.00 på söndag!!!



 
Tur i alla fall att varken Hilding eller Astrid verkar
veta om att de är sjuka! Fullt ös medvetslös gäller.

Men ÅHHH vilka härliga julkänslor jag ändå fick nu då
snön kom. Vitt och vackert är det ute. Ge mig massor
av tända ljus, julmusik, julpynt, lussebullar och knäck
och skinka och senap på julvört! Så himla mysigt!

Astrid var ute med Frida och busade i snön ute på
gården igår när mörkret började lägga sig. De hade
med sig en ficklampa ut som de lyste med och sen
passade även Astrid på att "hjälpa" Ozzy och de
andra storkillarna som lekte mörker-kurragömma
med att peka ut vart alla gömde sig.
(Glad är jag också över att jag i veckan köpte nya
vinterskor till Astrid och att D igårmorse satte på
nya vinterdäck på bilen. Det kan liksom behövas nu;)

Nästa helg ska vi bara mysa i massor och så ska
vi också åka till Ikea och rulla oss runt i julpynt i
mängder, för det har jag precis bestämt!


Kommentarer
Postat av: sanna

men ååh, stackars små :( och ni som hade en sån jobbig magsjuka för inte så länge sedan :( krya på er!

2010-11-08 @ 12:44:52
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0