Tålamoood!

Någonting jag fortsätter att träna på.

Igår hade jag och Pumlan matkrig.
3,5 års pedagogik på universitetet och 2-åriga Astrid 
kan fortfarande knäcka mig hur lätt som helst!

Jag hade gjort korv och spagetti till middag igår och
givetvis skulle Astrid varken äta eller smaka trots en
massa tjat, fjäsk, mutor och hot från min sida. Leka
och grisa med maten är dock roligt. I vanliga fall 
brukar det sluta med att hon tappar maten och får
sitta och sura i sin stol eller att hon helt enkelt får gå
från bordet men igår uppgraderade hon sin skitunge-
status till nya höjder då hon efter att först ha doppat
ner hela handen i mjölkglaset hånflinande långsamt
lindade spagettti runt fingrarna innan hon avslutade
med att ta upp en stor näve korv och spagetti i
handen och sedan kasta det... på mig!

Ungefär till hit fungerade mitt tålamod ganska bra,
men där gick hon över min gräns, rejält, så mitt blixt-
snabba supermogna ansvarig-förälder svar blev att
greppa hennes lilla glas och kasta all den mjölk som
fanns kvar i glaset rätt i Pumlans ansikte.
-Uuäähhh! Mamma spillde lölp Astti! grinade Pumlan
chockad medans jag fortsatte med att skälla ut
henne.
-Du KASTAR INTE mat på mamma! INTE!!

Sen fick Astrid gråta lite till och beklaga sig över att
hon var blöt medans jag surade och matade färdigt
lilla H innan vi sa förlåt till varandra och blev vänner
igen, barnen fick bada och jag städade upp i köket.

-Moget!
var Daniels kommentar senare då Astrid
berättade och beklagade sig över våran lilla konflikt.
Men man kan inte vara mogen jämt säger jag bara!


Världens finaste Pumla
(and I rest my case!;)


Kommentarer
Postat av: e

2010-11-20 @ 15:28:34
Postat av: Emma

HAHAHAHA, alltså jag skrattar så tårarna sprutar! I love din pedagogik ;) S skrattar också för fullt. Hohoho, det var roligt!

2010-11-20 @ 15:29:29
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, du är så jävla skön! Jag håller med Emma, du borde nästan skriva en handbok om DIN pedagogik, jag lovar att den hade sålt som smör. :)

2010-11-20 @ 15:38:46
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gapskratt!! Jag håller med ovanstående. Vem har sagt att man måste göra nannyakutens pedagogik ;)

2010-11-20 @ 19:21:38
Postat av: Malin

Jag jobbar som f-n med mitt tålamod och jag har inga studier i pedagogik att luta mig tillbaka på så för mig låter det där som klockren pedagogik;)

2010-11-20 @ 20:00:11
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jag skrev idag ett inlägg om trots och Lisa länkade hit. Klockrent! :) Ibland pallar man helt enkelt inte.



/ P

2010-11-20 @ 21:12:07
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Maria

HAHAHAHA:D Så roligt!

Kan bara hålla med ovanstående, skriv en bok!

allvarligt den hade blivit GRYM!;)

2010-11-20 @ 22:19:00
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj??moget,hade nog jag också svarat tyvärr!:P

2010-11-20 @ 22:48:18
Postat av: Ulrika

skönt att höra att man inte är ensam att brista ibland. Skrattar så jag gråter. You made my day

2010-11-21 @ 06:34:38
URL: http://www.enheltvanligmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0