Koffein och utvecklingssamtal

Igår glömde jag bort att jag hade mens då jag hoppade ut
ur duschen... vilket givetvis slutade med att jag fick hoppa
in i duschen igen en liten stund senare då jag fick inse min
briljanta lilla miss.
Händer sånt andra också, eller är det bara jag som lyckas?!
Det är som om jag blöder ut min hjärna ibland!

Funderar allvarligt på att skaffa mig en hormonspriral
igen i alla fall då den faktiskt funkade helt okej sist och
jag slapp det mesta som har med mens att göra i åtta
långa och ganska underbara år.


Daniel skrattade åt min kaffeförsedda fönsterbräda för
någon dag sedan men vissa saker är nödvändiga. Kaffe
är nödvändigt, liksom att hitta nära ställen att placera
kaffemuggen där små klåfingriga och snabba fingrar
inte har det alldeles för lätt att komma åt!


Ozzy har haft utvecklingssamtal idag men eftersom
bägge små fortfarande har feber (Astrid egentligen inte)
så paxade jag att stanna hemma och skickade pappan
på date med fröken istället. Resultatet var väl ungefär
som väntat, våran lilla förstfödde klarar sig precis nätt
och jämt med huvudet ovanför vattenytan i de flesta
ämnen utan att anstränga sig allt för mycket... och där
stannar han självmant kvar då han väldigt gärna avstår
från att anstränga sig. De praktiska ämnena funkar
utan problem och tydligen är han även betydligt bättre
i några ämnen teoriämnen än vi (schyssta som vi är)
hade trott... men fröken hade även hittat inte mindre än
15 stycken (femton!) kvarlämnade läxor i skolan som 
pojken hade till uppgift att ta hem att göra. Så oj oj
vad läxor Ozzy kommer att få göra från och med nu.

Annars är det bra!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där med kaffekoppar känner jag igen, men det börjar bli svårare och svårare att hitta ett barnsäkert kaffekoppsställe :)

2010-11-17 @ 20:33:30
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Sofia

15 st har inte hans pöken undrat innan var dom var det börjar ju lika Rutviksskolan där borta :-P



Vilken tur att O har föräldrar som älskar honom för den han är.

2010-11-17 @ 21:17:12
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0