Nyvagns premiär

"Placera alltid det tyngre barnet fram", står det i
manualen, och på en gång känner jag mig som en
trotsig liten snorunge som bara måste börja med
att prova göra fel!


Astrid demonstrerar direkt nackdelarna med att ha
en väldigt rörlig och nyfiken 19 månaders med
långa armar lösspänd i baksätet!;)


Min smarta baktanke med det hela var att Astrid bara
skulle använda vagnen som transportmedel till Miljö-
gården medans Hilding fint skulle fortsätta sova 
vidare i den även då vi kom fram, och att jag då
bara skulle fälla ner ryggstödet i liggläge och ha
honom där medans vi andra kollade på djuren och
fikade i lugnan ro...


... och i samma sekund som vagnen slutade rulla
så såg han ut så här!
 


Astrid och Alvin kollar på lammen.
Så himla söta att jag funderade på att sno med
mig ett hem... ett lamm alltså! Men A:na är ju
j*kligt söta de med!


Våran älskade lilla (stora) solstråle!


Astrid har haft lite feber idag igen. Men eftersom hon
oftast kör på i samma tempo, sjuk som frisk,
(sjuk bara 14 000 gånger gnälligare) så tyckte jag
att hon lika gärna kunde ha feber borta på Miljö-
gården en stund idag som hemma.
Schysst mamma jag är då!
Men nu på eftermiddagen verkar febern ha försvunnit
helt, så lite hönsskitdoftandes luft kanske gjorde lite
gott ändå.


Alvin och Astrid samlar grus och leker med bilen.
(Och gör aldrig som man vill då man försöker få
dem att posera;)


På hemvägen gjorde vi iallafall rätt.

Hilding saknar lite en suflett som kan skydda lite
extra mot blåst och mot solen, nu då den faktiskt
lyser ibland... men en sån kan vi fixa.

Fortfarande;
I love it, I love it, I love it!
 

För att inte glömma att nyvagnen nu faktiskt också 
RYMS i våran bil! Dessutom helt utan problem.
Det ni!;)

(Och Liza, jag kan inte kommentera i din blogg
men JA, jag vill absolut beställa dynor av dig!
Ska bara hitta något sniceigt tyg först:)

Kommentarer
Postat av: sanna

jag skrev fel, det var inte brio happy jag ville ha :) men tack så mycket iaf, och vilket snyggt vrålåk ni köpt! wehuuu!

2010-05-08 @ 09:15:04
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Sofia Nordström

Åh vad snygg den är vagnen! Förstår att du är glad! njuuuut! snygg snygg!!



(Jag blev besatt av tanken av en ny vagn nyss så jag tjatade sönder andreas när jag insåg att jag som du börjat drömma om ny vagn så då fick jag en. så han skulle slippa höra mig tjata;)...)

2010-05-08 @ 09:19:06
Postat av: Soppa

Härliga bilder

och NEj Fy Sofia man får inte stjäla från mig men du får mer än gärna komma och hänga där med oss där i sommar och äta glass och grilla :-)

2010-05-08 @ 10:51:29
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Tess

Å jag avskydde P&T. Tyckte inte alls den var behaglig på prom. Trots att jag är av minisize så kändes det som om jag inte kunde ta ut stegen ordentligt. Sen så hatade minstingen sin kokong så vi sålde den.



Nu har minstingen blivit 9 mån och jag började drömma om en syskonvagn igen. Det blev en Urban och den äääälskar jag! Sen är det ett stort plus att mina gullpuppor kan sitta brevid varann och roas:)



Det andra pluset var att jag trodde aldrig den skulle gå in och ut genom ytterdörren utan att man var tvungen att fälla ihop den, men se den rymdes!

2010-05-08 @ 11:50:59
Postat av: Liza

Sofia,

mysko, måste kollas upp! Men annars finns jag ju på FB oxå.

2010-05-08 @ 17:34:31
URL: http://yrvaeder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0