Sandlåda och ögondroppar

Astrid fick en gammal sandlåda igår av våra snälla
grannar. Väldigt uppskattat.
Imorse släppte jag ut henne på grönbete ute på gården
medans jag gjorde iordning mig själv och Hilding innan
det var dags att promenera ner till dagis.
Inte en enda gång stack hon iväg från gården!




Skottar sand, kör med traktorer, balanserar runt och
"hoppar" ner från kanten... och bara filosoferar i
sandlådan.


Astrid är värsta stortjejen som numera går själv hela
vägen till dagis om mornarna. Vissa dagar tar det mer
tid än andra, men vi har ju inte bråttom. Idag sprang
hon större delen av vägen då hon skulle och leka med
Toe Toe och Alvin, tydligen, men sen låg det en massa
läskiga frö-saker från träden på marken vi cykelvägen
och såg ut som äckliga djur så då var hon tvungen att
zick-zacka väldigt, väldigt sakta och försiktigt mellan
dom. Sötunge!

Efter att vi lämnat av Astrid så promenerade jag och
Hilding vidare till apoteket på Örnäset där vi
inhandlade lite mer bort-med-pollen-medicin och
ögondroppar till stackars Frida som har det väldigt
jobbigt med sina ögon just nu.


Hilding ligger på sin filt i skuggan och är skitsnygg i
Astrids gamla roosa solhatt.


Det börjar bli lite trixigt bara att hålla honom i skuggan då
han rullar och vrider på sig hela tiden. Här ligger han och
pillar med tårna i min rabatt.

Det är verkligen inte otrevligt att vara föräldraledig just nu
kan jag tala om. Snart ska vi gå och hämta upp Astrid från
dagis och gå ner och hänga med lammen på Miljögården
en stund tillsammans med Lisa och Alvin. En kaffe eller två
och massor med vatten.

(Slänger nog med lite svalare ombyte till Astrid med;)



Life is kind of good!

Jag tänkte att jag kanske skippar i att jobba i sommar, va!;P


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vill oxå vara hemma och bli lite brun om benen, men jag sitter ialla fall barfota på jobbet i smyg.

2010-05-20 @ 14:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0