Energiii

Lite smått hög på all återfunnen energi och vilja som
plötsligt hinner med att existera i mitt liv igen så fick jag 
en hel del fingrar ur igår samtidigt som D var iväg och
sprang Stadsmaran (på imponerande 1,55!:)
Äntligen fick jag upp lampsladden i varagrummet som
tidigare bara hängt ner och stört mig och Clintan-
draperiet fick komma upp på ram (en halv iallafall) med
hjälp av en gammal trälist/bit som jag snubblade på ute
på altanen och tvättade upp och sågade till.


Coola dusch-Clintan hänger nu uppspikad på trälist
i både över- och underkant.


Astrids fina Isa-look-a-like-tavla får vila sig ett tag inne
i klädkammaren i väntan på att hennes och Hildings rum
ska börja existera och i vardagsrummet bor nu istället
två tavlor med fina bilder på underbara underbarnen.


Hildigo och Pumlan.

(Längre ner på samma vägg tror jag sen att ett par ekorr-
alternativt sparvkrokar vill bo, i väntan på bättre tider.)


Astrid har mest onyttigheter i sitt lilla kök numera.
Bullen och rulltårtan har Jenny sytt.


Astrids docka är numera naturist tills min fikafas lägger
sig och hon ska få lite nya coola kläder. Den rosa 
polyestersparkdräkten med nalletryck som hon kom i
behöver varieras.

Medans jag grävde runt inne i garaget efter sanpapper till
mina trälister så hittade jag även en burk med träolja, så
när Clintan var uppe på väggen igen och barnen fortfarande
skötte sig exemplariskt så gick jag vidare på bron framför
ytterdörren med sopkvast och skurborste.
Oljan hade dock sett sina bättre dagar visade det sig då jag
efter många om och men tillslut fick upp burken med en 
skruvmejsel och en hammare, så idag blir det nog till att 
inhandla en ny. 


Våran "snygga" entrè har som sett sina bättre dagar.
Minst sagt.

Våra utemöbler målade jag vita förrförra sommaren då
jag var gravid med Astrid.
(kanske inte helt optimalt, men det gäller att passa på;)
Det var dock när det var Sahara-hett ute så resultatet
på några av möblerna är tveksamt. Funderar på att fixa
till dem i sommar med lite sandpapper och lite stänk av
ny färg.
Hammock-taket sydde jag samtidigt av en bit vaxduk
då vårat gick sönder och inget snyggt nytt gick att få
tag på.



I år har vi precis köpt ett nytt stort parasoll så att man
kan sitta ute på altanen utan att friteras och nya dynor
blev det också då fåglarna bokstavligen åt upp våra
apgamla, trasiga och skitfula förra året.
(Shaiit, så dyrt det är med dynor!)
Nu ska jag bara sy några snygga överdrag att dra på
dem.
(känns som en idè att stoppa på någonting som sen
går att ta av och tvätta - ja!;)


Perfekt timeat så var min mamma upp till Ikea en
sväng igår och då passade jag på att slänga med en
beställning, så hemma har jag nu 10 meter av det här
supersnygga tyget;


Sara-Lisa. I LOVE!
... Nästan så att jag inte våga sätta saxen i det.

På eftermiddagen (efter att ha legat halvdöd i soffan
en stund)
tog D med sig Hilding och gick över till 
grannen och tog sig några öl (ja, inte Hilding då;) och 
samtidigt kom sex-åriga grannflickan över och lekte
stortjej-lekar med Astrid så då passade jag på att
slutföra lite små smått-o-gott projekt som jag påbörjat
tidigare under veckan.


Prinsesstårta och rooosa bakelse av tygbitarna jag
bytte till mig av snälla Jenny.



Gräddbakelse med jordgubbssylt och choklad
... eller nåt.
Ska nog få bli en present till någon liten.


Men sen har jag också klippt till lite tyg till ett par
kläder i modell docka-mini, så förhoppningsvis
behöver Astrids lilla docka inte gå naken mycket
länge till.

Just nu försöker D laga punka på en cykel och klagar
på att "det ju inte går att få någonting gjort om ingen
kommer ut och hjälper honom med barnen!"

Tssss. NYBÖRJARE!

... Men jag går nog ut och hjälper honom lite ändå;)
jag ser soool och luktar kaffe!


Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh du får börja med lite försäljning, jag vill gärna beställa en massa snygga bakelser ;)

2010-05-23 @ 11:45:55
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Jonna

Men shit , jag är grymt imponerad ! Du är en supermamma som hinner med allt :)

2010-05-23 @ 15:39:47
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Victoria

2010-05-23 @ 16:07:00
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: A

god middag ")

2010-05-23 @ 16:47:22
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0