Vad är mammafika?

Idag har vi haft mammafika hemma hos oss med en
massa trevliga mammor och tillhörande bebisar... som
för övrigt inte alls är bebisar längre. Helt stora har de
istället blivit och många av dom ska t.om få egna små
småsyskon innan året är slut!

-Åhhh, mammafika! ropade Frida då hon kom hem
från skolan och klev in genom dörren.
-Vad är mammafika? undrade Ozzys kompis.
-Det är när mammor fikar, förklarade Frida (som för
övrigt aldrig varit med på något mammafika)
och sen
finns det massa fika kvar sen om man har tur som
man får äta upp.


Oskar och Frida med company gillar också mammafikor!

Astrid som fick fnatt och vaknade redan 04.00 imorse sover
för andra gången idag och Hilding strålar ikapp med solen
ute. Tänk att arga farbrorn skulle visa sig bli en gladskit!

Nu ska jag äta något annat än fika för om ett par timmar
ska jag krossa Fridan i innebandy då de har avslutning
idag med en föräldramatch.

Kommentarer
Postat av: Lisa

attans då. Jag som hade tänkt bjuda in mig själv hos er i eftermiddag och äta lite mammafiksrester...men nu ser jag ju att dina barn redan länsat alla kakfat och att du ska och spela innebandy. Have fun på innebandyn och bryt inga ben :-)

2010-03-08 @ 14:38:14
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det var mkt trevligt och GOTT!!! Sebbe berättade stolt för sin pappa när han kom hem att han ätit 2 (!!!) chokladbollar och 1 bulle!!! :-)

2010-03-09 @ 12:07:28
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0