Vad är en bal på slottet

... eller en natt med lite sammanhängande sömn!

Konstigt ändå hur man anpassar sig. Hilding har nog
sovit (och inte sovit) ganska likadant sedan han föddes,
men det är först nu när han slutat vara skrik-arg och
istället är skitglad mest hela tiden som jag plötsligt
håller på att dö om nätterna då han konstant och hela
tiden (känns det som) vaknar och tror att han behöver
mat.

Inatt har vi kört projekt "sova spjälsäng" då jag tänkte 
att lilleman möjligtvis kunde sova lite längre stunder i
taget om inte jag ligger alldeles brevid och luktar mat
hela tiden.
Det gick ju sådär.

Efter att ha plockat upp honom och lagt tillbaka honom
i spjälängen och sövt om honom en miljon gånger
frågade jag Daniel hur mycket klockan var.
-Halv sex, fick han fram efter många om och men.
Och det kändes ändå rätt okej, då var det ju nästan
morgon.

En miljon matningar, rapningar och nappinstoppningar
senare frågade jag igen vad klockan var.
-Kvart i fyra, svarade D då.
-Men det går ju inte! Den var ju halv sex alldels nyss,
utbrast jag.
Men nej, klockj*veln var bara fyra! Daniel hade kollat
fel (eller hittat på;P) tidigare.

Skulle byta Hildings kissblöja lite snabbt i våran säng
då han SÅKLART kissar boy-style med jättetrålen så
att halva våran säng slutar full i piss.

-Men ÅÅÅÅÅHHH! Jag HATAR mitt liv! ropade jag 
åt en yrvaken D innan jag kastade mitt täcke på
golvet och marcherade ut i vardagsrummet med 
bestämda steg och la mig i soffan i ren protest medans
Daniel fick torka kiss och ta Hilding.

Sedan klev jag inte upp förrens Astrid vaknade strax
efter klockan sex och Daniel samtidigt gjorde sig klar
för att åka iväg och spela innebandy innan jobbet och
Hilding, den lilla skiten låg vaken och skrattade.

Jag tror faktikt han får sova med oss inatt.
Det kändes lite lättare ändå!

Kommentarer
Postat av: Malin

Julia är också en nattätare. Fast inte som din Hilding. I natt åt hon 22,00,02,04,06, hon har sina tvåtimmarsintervaller. Hon tar väl igen att hon inte äter på dagen för att de finns så mycket annat spännande å titta på då! ;)

2010-03-17 @ 12:58:46
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0