Plattbaggar

Så heter dom små rackarna kan jag konstatera efter en
snabb googling.
Vet inte om det gör mig så mycket lyckligare dock.

Hur som helst så litar jag på att de dör i magen ifall man skulle
råka käka upp dom, men väldigt gärna så klarar jag mig utan
det extra kosttillskottet så just nu bor de flesta oöppnade
förpackningarna i frysen tillsammans med Ludde och Pelle;)
Alla öppnade åkte ner i svartsäcken fastän jag bara hittade
krypen i muslipåsen och en i strösockret efter en atomisk
genomgång

Tur att vi är ganska bra själva på att tömma skafferiet, för nu
var det inte såå himla mycket jag behövde gå igenom och
slänga. Konservburkar och kartonger med krossade tomater
som annars skafferiet i stora drag består av känns ganska
safe och pasta köpte vi precis ny i helgen och den är
fortfarande inplastad.

Men allvarligt. Det räcker faktiskt att Oskar och Frida äter oss
ur huset, de behövs verkligen ingen hjälp från små kryp!

Nu har jag bestämt att de är borta och det väljer jag att hålla
fast vid tills/om jag stöter på dom igen.


Kommentarer
Postat av: Maria

Stackars er!ryser Vidriga kryp...dom hade vi i vårat gamla förråd. Vad dom gjorde där vette fan?!;)

Har hittat EN sån krypande i vårat skafferi, men som tur är så kommer ju inte en enda pinal in dit utan förvaringsburk väl(om)förpackad;)



Dom är säkert borta nu:)

Men förvaringsburkar är en utmärkt lösning, så kan man känna sig trygg.

Dessutom en utmärkt anledning för ikea ja;D

2010-03-22 @ 14:24:04
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0