Det kallas tradition...

Oskar påstår att han ska slå mig med en kvast(!) eller
med påskriset som vi plockat, inatt då jag somnat och
då måste jag rusa upp och försöka fånga honom och
om jag lyckas så måste han i sin tur bjuda mig på mjölk
och bullar!
Och sen är det min tur att välja ut någon annan att
väcka med en kvast mitt i natten.

-Men det är TRADITION! Fröken har berättat, 
hävdar han då han ser min mörka blick.

(Av allt hans fröken berättar så är det ju självklart
något sånt som han väljer ut att lyssna på!)

Jag svarade honom att i sånna fall är det är bäst att han
börjar baka på en gång.
För om han väcker mig då jag råkar få sova så KOMMER
jag att hinna ifatt honom och det kommer att krävas
mer än en bulla med mjölk för att göra mig glad igen!

Och med ett finurligt flin gick pojken sedan och la sig.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha. Barn väljer verkligen vad dom lyssnar på. :)

2010-04-01 @ 08:06:06
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0