What to do, what to do???

Ibland borde man inte få välja.
Tänk så mycket enklare det vore då!;)


Valet idag (eller inom en väldigt snar framtid iaf)
gäller förskola. Astrid och Hildings förskola.

Den gamla I ur och skur-förskolan ska starta upp igen
i samma mysiga gamla hus alldeles här i närheten efter
sommaren och för ett ganska bra tag sedan så
skickade jag in en "intresse-anmälan" dit angående
bägge småttingarna, tillsammans.
Mest för skojs skull men också för att en god vän
(som även råkar vara världens bästa förskolepedagog)
var tänkt att börja jobba där. Nu blev det dock inte så,
utan han blir kvar på sina gamla arbetsplats så jag har
som inte direkt tänkt så mycket mer på saken
... tills idag då jag får ett mail från rektorn på
Ur och skur-förskolan som skriver att inskolningarna
mest troligt startar i september och att hon behöver
mina barns personnummer!

Öhhh, jaha. Varför känns det som om jag inte riktigt
hängde med där?!?

Plötsligt måste jag alltså ta ställning och tacka nej till
en av förskolorna. Astrid går ju liksom redan på en
annan förskola ja. Och även om jag är helt säker på
att hon skulle ÄLSKA ett I Ur och skur-dagis så är jag
fortfarande väldigt osäker på om jag vill sätta en 1-årig
Hilding på samma. Han kanske fryser ihjäl?!? Att vara
ute ofta är ju jättebra, men hur ofta vill jag att han ska
vara ute om han kanske knappt kan gå och säkerligen
inte rör sig allför mycket utomhus för egen maskin då.
Han ska alltså börja inskolning till dagis i januari.
Januari är som kallt i Luleå.

F*n också.
Jag HATAR att ta sånna här beslut.


I ur och skur-förskolan på Ejdergränd


VS Astrids nuvarande förskola.

Några förslag???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm när du lägger upp dom bilderna bredvid varandra så kan man ju tycka att valet inte borde vara så svårt. Hade det bara gällt A så hade vi nog inte tvekat alls men nu gör det ju inte det. På David låter det dock just nu som att han tycker att vi ska tacka ja. Ååååh vad svårt. Jag är ju dessutom

världens veligaste person så jag kommer aldrig kunna bestämma mig.

2010-06-04 @ 12:25:12
Postat av: Marie

Jag hade valt i ur och skur, Vilding blir ju stor någon gång. :) Han får säkert sitta nerbäddad i en varm vagn om han inte rör sig så bra i ytterkläder, sen hur kul han har där, det är pedagogernas problem. ;)

2010-06-04 @ 12:37:14
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhhh är det DÄR den ska vara? Synd att det är så "långt" annars hade jag lätt velat ha Milla där den dagen vi inte behöver nattis längre. Vi har ju ett ur och skur på kronan som är liiite närmare :P Men den lokalen och gården är ju LOVELY! DO IT säger jag ;)

2010-06-04 @ 12:39:01
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Emma

Och precis som Marie skriver så blir han ju större, och fort går det dessutom! Så jag hade lätt valt ur och skur, fast jag vet ju själv hur velig jag är ibland. Men det är lätt att bestämma åt andra ;)

2010-06-04 @ 12:41:36
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha vi får nog låta Emma och Marie bestämma åt oss. Verkar som att valet är enkelt, kanske bara är de inneboende velpottorna inom oss som inte fattar det :-)

2010-06-04 @ 12:54:54
Postat av: Erica

ur och skur, självklart!hilding får sitta i varm vagn om han inte kan gå. han har nog skoj där med.

2010-06-04 @ 13:16:48
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Malin

Ur och skur!! :) Så mysigt det såg ut! jag hade velat ha mina på ett sånt ställe, men det är lite väl långt ;)

De kan ju inte tvinga lilla Hilding att krypa omkring i snön mitt i smällkalla vintern ;)

2010-06-04 @ 15:10:19
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Soppa

Ur och skur !

2010-06-04 @ 17:06:35
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag skulle ha samma veliga problem som dej så jag är glad att problemet inte är mitt. Jag har faktiakt jobbat på i-ur-och-skur där på ejdergränd ganska ofta förut. Till dina andra funderingar kan jag tillägga att det är en rätt kall och dragig lokal, det är ju ett gammalt trähus och lever upp till de förväntningar man har på ett sådant. Men det är jättemysigt. Mina barn skulle ÄLSKA att vara på ett sånt ställe, Milda skriker att hon vill ut iann hon hunnit ur sängen, men jag tänker inte köra dem till Hertsön!

2010-06-04 @ 18:23:03
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Anna F

helt klart ur och skur, hade det funnits här så hade jag inte tvekat...

2010-06-06 @ 08:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0