Trots

Alvin trotsar tydligen nu.
Alvin!
Det skrämmer mig en smula.


Ett supersött Alvin-monster.

Astrid som slänger tallrikar fulla med mat i golvet
var och varann dag och sedan inte ens tycker det
är tråkigt när jag blir arg och tvingar henne att 
torka upp. Som kollar på en lite extra med ett snett
och lurigt leende innan hon sedan gör alla saker
som hon vet att hon inte får.

Kommer det alltså mera?!?

I sånna fall beställer jag det till nästa vecka och
så nio veckor framåt - för då jobbar jag och Daniel
går hemma på semester och pappaledighet.

I morse åkte i vanlig ordning frukosttallriken med
yoghurt och flingor i på golvet i samma sekund
som ingen satt inom räckhåll att snabbt nog hinna
rädda den, och med stora förvånade ögon och ett
illa dolt leende på läpparna utropade Pumlan sitt
vanliga;
-OJ! Torka!
-Näe, din lilla skit. Idag får du INTE torka,
svarade
jag då superfiffigt.
-Idag torkar mamma och BARA mamma. Astrid får
INTE TORKA NÅGONTING!


Ja men fatta vilken bestraffning!;P


Tiger-Astrid och Monster-Alvin. Watch out!

Kommentarer
Postat av: lisa

vilka sötnosar! :-) Vad gör ni imorgon på dagen? Tänkte om ni ville haka på en fika på miljögården eller nåt. Jag är helt barnfri och David jobbar ju så jag vet inte riktigt vad jag ska roa mig med :-D

2010-06-10 @ 20:11:43
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: lisa

aha...skolavslutningar. Är det sånt nu också..jag har noll koll känner jag. Du får höra av dig imorgon när du skolavslutat dig klart så kan vi ta en fika någonstans.

2010-06-10 @ 21:19:23
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack och lov har inte Vincent riktigt fattat vitsen med att kasta fulla mattallrikar och glas i golvet, däremot tomma. Och allt annat som inte sitter fastgjutet i husgrunden eller i jordens mittpunkt.

2010-06-11 @ 07:22:48
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0