Today

Idag promenerade jag och Hilding in till stan och fikade
med lite mammor. Lika trevligt som alltid.
Jag köpte en examensklänning till Fridolina, en present
till någon som har kalas på lördag och kors-i-taket en
"examens" tunika till mig!
(Har man ingen egen examen får man faktiskt snylta på
andras;).

Promenerade hem och gick sedan förbi mamma på
väg hem från dagis där vi stannade och drack te och
fikade kaka ute på gården medans Astrid lekte i
lekstugan och Hilding åt gräs. Sen hem och mata
barnen och byta blöjor innan det var dags för teater-
uppvisning och brännboll med Fridas klass som
avlsutning på terminen.
Daniel gick ut med att först ta lyra "ute" och sedan
varva på eget slag "inne" och tyckte jag var taskig som
"missade" att se de flesta av hans brännbolls-
prestationer medans jag lekte med småttingarna på
sidan om.
Såg du när jag varvade? Såg du när jag sprang? Såg
du lyran?
Öhhh, näe.
(Ibland känns det lite som om jag har fem små söta
barn!;)
Oskar och Frida skötte sig också exemplariskt i bränn-
bollen och Astrid gungade storbarnsgunga.

Själv tycker jag att det är ganska bekvämt att ha ett
småbarn eller två att "råka måsta" ta hand om när det
kommer till dessa familjesportaktiviteter. Praktiskt
också att D faktiskt gillar det mesta som handlar om
sport. Jag är inte riktigt likadan. Men snart måste jag
ju nästan börja träna upp mig, man kan ju inte vara
sämst bland föräldrarna sen, haha!
Och än lär det ju dröja ett tag innan vi är färdiga med
alla dessa "barnen mot föräldrarna aktiviteter".
Ett av de få minus med att ha många barn!;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Kanske måste vi också skaffa ett gäng barn utöver våra 2 så att jag har småisar att ta hand om och på så vis också kan slippa undan såna där aktiviteter;) Fast å andra sidan vet jag inte om T är så road av sånt heller haha.

2010-06-10 @ 13:14:40
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0