One

Det gäller att smida medans järnet är varmt

... eller nåt!


Första överdraget till utemöbelsdynorna är klart.
(Försök se bakom det faktum att det väldigt
mycket skulle behövas strykas)



Snedsydda enkla hörn.


Hade först tänkt bängla med att sy på kardborreband
eller bomullsband att knyta ihop bakstycket med,
men sen så bestämde jag mig för att en vanligt
omlottsvikning (ala örngottsmodellen) på mitten bak
funkade minst lika bra.

"Bara" 7 stycken överdrag kvar nu då.


Men nu vet jag iallafall att mitt superinvecklade  och
noggrant utarbetade mönster funkar, haha!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för tipset på byxorna. Nu längtar jag till att få prova det. Sen måste jag få en instruktion under en översyn på dynorna nån dag och fika och kaffe och sådär.

2010-06-15 @ 08:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0