Off to work

Vissa saker har dock förändrats de senaste året eller så.
Ställde väckarklockan på strax före 06.00 för att i så
mycket lugn och ro som möjligt (läs innan Astrid och
Hilding kliver upp) hinna göra mig i ordning innan det var
dags att åka iväg och jobba.
Redan 06.20 var jag väldigt mycket färdig, Astrid sov
fortfarande och Hilding låg och pratade med sin kudde
... och fortfarande hade jag inte stressat det allra minsta.

Tänk om man alltid hade varit lika snabb på
morgonen!

Nu spenderade jag större delen av tiden hemma på att
leta fram mina gamla regnkläder istället.
Och fortfarande var jag inte ett dugg sen eller stressad
till jobbet.

Med risk för att uttala mig alldeles, ALLDELES för tidigt
så kan jag bara säga;
Oh my god, så skönt det är att jobba!

Idag har jag ätit supergod lunch UTE PÅ RESTURANG,
druckit flera kaffekoppar helt i lugn och ro, gått på
toaletten varje gång jag varit kissnödig (dessutom utan
varken illvrål i bakgrunden eller någon som river min
närmaste omgivning) jag har varken burit, tjatat,
städat, plockat, torkat, tvättat, kånkat eller blivit
dragen i håret. Ingen har kräks på mig och jag mina
händer har inte doftat av bajs. Inte en enda gång.
Jag har istället mest suttit på min lilla rumpa och tagit
det rätt så lugnt.

Visst har jag saknat alla mina små gulliga trollungar
en smula - men lite omväxling var verkligen på tiden.
Jag kan knappt komma ihåg sist jag kände mig så här
pigg och utvilad den här tiden på eftermiddagen.

Men som sagt. Sommaren är lååång. Jag lär ju
hinna ändra mig både en och två gånger.


... Daniel har också haft det bra idag.
Men han ser inte riktigt lika pigg och utvilad ut!;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahaha visst är det härligt!

2010-06-14 @ 20:22:10
Postat av: Tana

Grattis till första avklarade jobb/semester dagen;)

2010-06-14 @ 20:22:14
Postat av: Erica

Så härligt. Jag skrattar mig igenom din beskrivning.. Peter också.

2010-06-14 @ 21:41:08
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: lisa

hmm...inte så pigg och utvilad? var kom då 10 km på 47:40 ifrån ;-)

2010-06-14 @ 22:14:48
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha!

2010-06-15 @ 07:26:34
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha. Thomas ser fram emot helgen då jag är i sthlm och han ska vara ensam med båda kidsen. Han vill veta vad det är jag pratar om när jag är helt slut efter en dag med härjande barn :) Vi får väl se om han uppmuntrar mig till att åka fler gånger efter det ;)

2010-06-15 @ 08:44:47
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0