Monopol på Rosa

Familjeliv - where else!

Eftersom jag nu nästan har lite fööör mycket fri tid
framför en dator om dagarna så slöläser jag alldeles
för många dumma, för att inte säga korkade trådar
på familjeliv.

Eller vad kan man ens säga om denna?!?

http://www.familjeliv.se/Forum-5-109/m53043028-92.html
Skulle du kunna klä din son i dessa bodys,
heter den.

Man vet verkligen inte om man ska skratta eller bli
allvarligt deprimerad.

Några citat;

Enligt mig är rosa inte för pojkar. Rött kan de ha men
inte rosa. Och så länge jag betalar min sons kläder blir
det inte rosa. Och han vet att rosa är en tjejfärg ändå
så jag oroar mig inte för den diskussionen.
... Att sen både pojkar och flickor kan gilla tuffa tryck
på tröjan är ju självklart.
Sen är det ju upp till
föräldern att avgöra var gränsen för trycken
går.
... Åt män som har rosa. Jag har erkänt att jag har
fnissat åt det ja. Jag har aldrig sagt att jag skrattar
dem upp i ansiktet. Jag har gjort det vid
förbipassering, annars inombords.
(flera citat från samma person)

Ingen vill heller vara den som av misstag säger han
om en liten flicka, eller tvärtom. Det är jättegenant
som utomstående att göra det misstaget. Det unnar
jag mina medmänniskor, att slippa bekymra sig för.
På mina bebisar har det alltid synts vilket kön de
tillhörde.

Kommentarer känns ju bara överflödiga!

Egentligen bryr jag inte alls vad människor sätter för
kläder på sina barn. Jag kan tycka att vissa barn har
snygga kläder som jag gärna ägt själv medans andra
har "mindre snygga" som jag inte alls skulle vilja äga.
Men orka bli upprörd över vilka kläder och FÄRGER
andra föräldrar köper till sina barn?!?!?!
Jag kan erkänna att rosa inte är något som jag
köper till mina söner i första hand men just nu känner
jag bara att: DAMN! Både Oskar och Hilding behöver
akut och absolut nu på stört massor, MASSOR av
mer rosa kläder i sina garderober!


Världens bästa Hilding sover sött i sin säng ännu
lyckligt ovetandes om att han egentligen tydligen
inte har "rätt" till färgen rosa. 
Nej det är sant, rosa är tydligen bara till för
människor utan snopp!;P


Sorgligt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja vad säger man...Nu är det ju så att jag även tänder till på dessa (ursäkta) mindre begåvade föräldrar!!! Jag känner hur säkringarna går en efter en..Nu måste jag lugna ned mig. Men allvarligt, man blir ju mörkrädd om det är sånt här vi föräldrar funderar på! Öh kanske man kan se världen från ett annat perspektiv än dessa "bekymmer" Fan nu blev jag upprörd..

2010-06-17 @ 13:45:02
Postat av: Malin

Ja vad säger man måste jag ju också säga :) Herregud. Orka fundera på sånt. Svårt att säga hur jag skulle göra, jag har ju inga pojkar. Men jag gissar att jag de nog hade haft ett och annat rosa plagg de stackars pojkarna;)

2010-06-17 @ 21:15:42
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com
Postat av: Caro

Ja guuuud, dessa människor! Jag avskydde färgen rosa - tills Ivar föddes. När jag insåg att folk är craaaaaaazy (vilket den där tråden verkligen bevisar) så blev rosa ett fett 'must have' bara för att. Obstinat - jaaa! ;) Men min unge ska ha rätt till alla färger i hela världen.

2010-06-17 @ 21:40:00
URL: http://kanskefemton.blogg.se/
Postat av: Soppa

ha ha är det du som hånglar med min man på jobbtid !!

Erkän coolt kunde knappt tro det var sant igår kväll när man la sig i sängen och insåg vad vi gjort.

2010-06-17 @ 21:53:13
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Maja

Har aldrig förstått mig på att en del färger ska vara "killiga" och "tjejiga". Färg som färg, man ska kunna sätta på dem och sig själv vilken färg som helst utan att det ska stämplas som något:)

2010-06-17 @ 22:08:38
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Felicia ♥

Söt blogg :)

Allt bra?

2010-06-17 @ 22:28:27
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/
Postat av: Kitty

söt bebis :D

2010-06-17 @ 22:42:15
URL: http://kittyland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0