Dollys nya kläder

Nu behöver inte Astrids Dolly a.k.a "Gocka" gå naken
längre. Igår sydde jag färdigt hennes "nya" tröja från
Astrids och Hildings gamla superfina Lollopardbody
som jag bara inte kunde göra mig av med.



Blev en glass också, mest på prov. Hittade inget
roligt tyg att sy den av så det blev från en nopprig
rosa gammal sweatshirt. Glasspinnen är gjord av
mudd från en babybyxa som jag trädde över en 
riktigt glasspinne och sydde fast.
Stoppade glassen med vadd från en kudde och vek
in en istärningsfryspåse innan jag sydde igen så att
den prasslar roligt när Hilding försöker äta den hel!;)



Tidigare har Dolly även fått en egen Katvigmössa
(av en skitfulomlottströja i stl 68, lugna ner sig nu Lisa,
haha!;),
Mini Rodini tights med underbara sjöjungfrur
och en superblekt tröja av en Lindexbody med söta
skogsdjur.


Dolly ska "tåva"... på vardagsrumsbordet.
Tur för henne att hon har stoppad rumpa så att
det är mjukt ändå!;)



I helgen passade jag även på att sy om den här
coola Åhlens bodyn med elgitarrer i dockstorlek.
Bara att klippa upp ärmen och sedan vrida på
halsringningen så har man ett framstycke.


Mi mysse och mi bysse. Fast nu blev det en mössa
och en tröja istället.

Nederdelen på ärmarna med mudd blev snabbt en
mössa och lappen som följde med bodyn klippte
jag lös och sydde fast på mössan bara för att jag
tyckte den var snygg.

Jag borde alltå inhandla mig lite (eller gärna massor)
av roliga tyger så att jag kan klä ut Astrid och Hilding
med. Det var ju nästan roligt.

Kommentarer
Postat av: Caro

Nämen vilka fina kläder dockan får! Avundas dina sykunskaper. Eller tålamod. Eller jävlar anamma. Eller whatever det nu är som får de där små plaggen att ta form ;)

2010-06-08 @ 14:25:36
URL: http://kanskefemton.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men fasen vad snyggt!! Jag måste bara komma och inspektera dessa projekt! Nu har du satt griller i mitt huvud (som redan har ett par..). Jag ska nog öppna min magiska byrålåda fylld med kläder som snart ska slaktas.

2010-06-08 @ 15:51:47
Postat av: Jonna

WOW !

2010-06-08 @ 16:03:12
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Malin

Men vad du är pysslig! Å superfint blev det! :) Får massor med inspiration, men det gäller ju att få tummen ur och göra nåt av alla projekt som finns i tanken. Nu kanske jag vet var apklänningen ska få hamna sen;)

2010-06-08 @ 18:26:07
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com
Postat av: Soppa

Qvinna vad du är duktig!1

2010-06-08 @ 19:45:41
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: ullis

Supefina saker du sytt! Nästan så man måste göra en beställning av dej=)

2010-06-08 @ 19:57:41
Postat av: sanna

säger som soppa, jefflar vad duktig du är!! du borde kanske starta en webb-shop?! :)



jag vill jättegärna ha en stooooor familj, även om det ibland säkert är lverjävligt kaosartat (jag ser mig själv framför mig, mitt i ett ohanterbart kaos av snorpapper, skrik och trots, och så sömnbrist på det..), men ändå sååå mysigt! vi börjar med ett till så får vi se var vi hamnar helt enkelt. nu diskuterar vi när vi skulle vilja ha ett till barn. romantiskt eller vad, haha :)

2010-06-08 @ 20:32:41
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: allicen

Oh herregud säger jag bara! Du är en supermänniska, kvinna! Älskar att läsa din blogg =)

2010-06-08 @ 21:24:32
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Maria

You are amazing!;D

2010-06-08 @ 21:47:49
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0