16-17 minuter

Jag och Hilding har varit på utvecklingssamtal med
Fridan idag;
"En trevlig och gullig idrottstjej med massor
av fantasi som är omtyckt, kommer överens
med de flesta och har många vänner"

blev slutsammanfattningen. 

Fast det visste jag ju såklart redan innan att
ungen är underbar♥


Numera får de omdömen redan från år 3 så ganska
skönt ändå att barnet var godkänd i alla ämnen.
Matte är långt ifrån hennes favvoämne men vid de
diagnostiska proven (typ hundra stycken eller så)
så var det bara ett av matte-proven hon inte fick
godkänt på och det handlade om klockan. Jag har
tydligen helt missat att hon faktiskt bara kan
klockan i hel och halvtimmar. 
Man får inte se proven som förälder (av någon
anledning)
men fröken berättade att på frågan om
hur många minuter det går på en halvtimme hade 
Fridan skriftligt svarat;
Inte vet jag! Men jag gissar på 16-17
minuter.

Hahaha!
Roligt... men kanske inte så jättebra.

Kan ockå notera att hon på "fri-skrift" uppgiften i
svenska skrev en hel berättelse utan stora bok-
stäver och punkter... men fröken tyckte det var 
godkänt ändå då hon använde sig av bägge i 
"fakta-delen" och oftast i vanliga fall.
 

Frida är en stor-tjej och börjar snart mellanstadiet.
Oh my!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0