Var är mina bröst?!

Idag har vi plågat Daniel på stan. I hela 30 minuter
fick han stå på Lindex (nej han fick inte röra sig för då
piskade vi honom;) medans jag och Frida strosade runt
och kollade kläder.
TRETTIO minuter, det är ju ingenting! Jag tyckte att vi
var väldigt snabba och snälla men tydligen så höll
Daniel nästan på att dö, så efter Lindex var vi tvungna
att lämna stan för lugnet i Råneå eller Ängesträsk för
närmare beskrivning. Där hälsade vi på våran
förlorade Ozzy-son som numera tydligen bor hos
farfar i stugan. Astrid försökte slå ihjäl sig genom att
flyga ner för de fyra-fem trappsteg det skiljer från 
förstukvisten och ner till marken med ansiktet före,
och på vägen hem var vi nästan barnlösa då storbarn
nummer två också ville stanna kvar på landet. Hilding
har blivit storkille och åker numera britax-modell-större-
bilstol, så tomt kanske är ett dåligt ordval att beskriva
bilen med, men det var så det kändess.

Jag har deppat lite över att mina kläder fortfarande
knappt passar mig och att det enda som hittills blivit
mindre sedan jag kom hem från bb efter att ha fött
Hilding tragiskt nog är mina bröst! Och det var väl
också typ en av de få saker som jag annars gärna
hade kunnat behålla eller till och med ta lite större...

Annars har vi också hunnit med att pajja Hildings lilla
mage med att servera honom havregrynsgröt imorse,
sa jag FIBERhavregrynsgröt?! Nej, vi blir som inge
smartare, det hjälper inte hur många barn vi än skaffar.
Lägg till att vi sen att vi inte packade ner speciellt
många blöjjor i skötväskan och sen befann oss ute i
vildmarken där affärer är antingen stängda eller helt
enkelt inte säljer blöjor... och Daniel fick nödköpa ett
paket i storlek 3-6kg i Persön! Öhhh ja och Hilding väger
väl kanske kring 11kg om jag skulle ge det en gissning,
men vem är petig, tejpen gick precis att få igen och
Hilding var för det mesta glad. Bajsig men glad, innan
han blev helt röd och svidig i rumpan av allt bajsande
men somnade gott då han fick åka på en idominkur.

Ja det var väl typ det.
Nu blir film, i sängen. Så wild and crazy blir vi då vi
plötsligt bara har småbarn hemma, haha!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Alvin hade tydligen bestämt sig för att han skulle cykla förbi er igår och visa Astrid sin legokatalog så han och David var förbi men det var iiiiingen hemma och dörren var låst berättade A när jag kom hem från jobbet. Sen frågade han (typ tusen gånger) var ni var när ni låst dörren...kan ju säga att ingen av mina nästan tusen gissningar var bajskalas långt ute i skogen ;-)

2010-07-18 @ 10:38:21
Postat av: Jenny

I ett hus i Råneå finns det blöjor av storlek större alltså ifall detta skulle hända igen ;)

2010-07-18 @ 15:25:13
Postat av: Malin

Jag efterlyser också mina bröst. De blev mindre, men inget annat har tyvärr blivit mindre efter förlossningen. Det går seeegt att bli av med de där kilona. Fast jag gör ju inte direkt något för att bli av med dem heller så jag kanske inte ska klaga ;)

2010-07-18 @ 21:51:45
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0