Me myself and I

Slutade redan klockan 3 idag och sen har vi hängt med
min syster och barnen har busat och lekt ute på gården.
I min fantasi hade jag där ett tag en bild inne i huvudet om
hur de lekte tillsammans allihopa ute i gräset, i sandlådan
och i poolerna som vi snott av mormor och Alvin medans
jag och Mia satt ute i solen med varsin kaffekopp och
surrade en massa strunt och bara mös.

... I MIN FANTASI!

I verkligheten var både kaffekoppen och lyxen att kunna
sitta still på arslet i mer än tre minuter väldigt, väldigt
långt borta. Tråkigt behövde vi i allfall inte ha och mysigt
hade var det ändå!

Har inte idats ladda över några bilder från kameran ännu
så de får komma till helgen istället. Här kommer istället
några bilder från förra veckan.

Nu ska jag och Frida ta och promenera över till mamma
där vi ska kolla film, äta gott och onyttigt och dricka det
där kaffet samtidigt som vi ska mysa med Moster Maria 
i lugn och ro medans alla småttingar förhoppningsvis
sover sött.


Fotomodella.

-Mamma, du ser nästan ut som en fotomodell när det
blåser sådär i håret,
utrister Frida.
... men du har inte så snygga fotomodelliga kläder på
dig!

Nähä.

Fridan har ju aningen festligare kläder på sig måste
jag erkänna. Synd bara att mjukisbyxor är föralltid
skönast!


"Lilla" Oskar.


Snart kan man inte ens pussas och kramas med honom
med våld.

Tiden går sjukt fort!


Frida kom ut från toan och hade gjort sig festlig till ära av
moster Marias ankomst. Jag berättade att hon var jättefin
men att om hon ville gå ut och leka sen så fick hon först
tvätta av sig sminket.

-Men jag vill göra samma som dig!
tyckte Frida.

Skillnaden är bara att jag är vuxen och jag får göra
som jag vill! Du är inte vuxen och måste alltså också
göra som JAG vill!

Det är kul att vara vuxen. Då får man bestämma.

Kommentarer
Postat av: Malin

Mjukisbyxor ÄR bäst! Jag kämpar ju för att komma ur sunkmorseträsket och ta mig ur mjukisarna nån gång då och då i alla fall, det går sådär;)

2010-07-04 @ 09:12:00
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0