Mot Sheerwoodskogen!

... eller Lycksele,
for the weekend.


Det är först när man försöker flytta på sig i grupp som
man inser hur knasigt mycket grejjer som man dagligen
anväder och "behöver". Jag tyckte inte alls att min
packningslista var särskilt lång på pappret. Det var först
när alla grejjer var insamlade och täckte hela köks-
bordet som jag på allvar började fundera på hur vi skulle
få med oss allt i bilen. 
Men med Fridan inackorderad i bil nr 2 så rymde vi tillslut
både lilla familjen och "lite" packning i bilen.


Var sak har sin plats, detta gäller även barn.

Efter lite testing kom vi snabbt fram till att bäst funkade
Astrid fram, fast i Hildings bilstol då hennes bilstol inte
funkade lika bra fram. Och så jag bak i mitten brevid
Hilding och Ozzy.
Hilding kunde komma på ungefär tusen miljoner saker
som han tyckte var roligare än att att sitta fastspänd i en
bilstol, men med lite mutor och ett helt paket tvättlappar
att städa upp efter mutorna så gick bilresorna i det stora
hela väldigt bra.


Att sitta fastklämd i mitten mellan en bilstol och en
Oskar hade dock sina tålamodsprövningar;

(Situation 1)
Jag -Oskar, kan du kliva ut ur bilen så att jag kan
komma förbi dig?
Oskar -Jag orkar inte, jag är trött. Du får klättra.
Jag -UT UR BILEN!

(situation 2)
Jag -Kan du vara snäll och akta på dig.
Oskar -Jag kliar på ett myggbett. Jag ska bara
klia i fem minuter till. Räkna till 60 fem gånger så
aktar jag på mig sen.
Jag -UT UR BILEN!

(situation 3)
Jag -(blänger på Oskar)
Oskar -(blänger tillbaka)
Jag -Du har en halv sekund på dig att häva dig ur
vägen innan jag krossar dig.
Oskar -(flinar lyckligt) Försök!
Jag -UUUT UUUR BIILEN!!!

(situation 4)
Jag - Om du inte flyttar på dig nu på en gång så
lovar jag dig att jag kommer att smeta ut Hildings
bajsblöja över hela facet på dig när jag kommer
tillbaka. Jag LOVAR.
Oskar - UT UR BILEN DÅ!


Stora delar av den vuxna delen av truppen samlade.

Fram till djurparken kom vi iaf och väl framme kunde vi
kostatera att punkan på framdäcket till syskonvagnen 
nog skulle kunna räknas som den där viktiga grejjen
som jag visste att jag skulle glömma.
Hur kan man förtränga sådant liksom?

Branta backar och en syskonvagn med punka är INTE
den optimala kombinationen kan jag lova.


En annan grej som hade varit bra hade ju också varit
om jag packat med extrakläder till lilla kräk bebisen
I SKÖTVÄSKAN SOM JAG TOG MED IN I DJURPARKEN!!!
I bilen gjorde de ju ingen nytta direkt.



Astrid och Oskar matar kaninerna med gräs.


Inne bland djuren man får klappa på blev det lite
läskigt tyckte Astrid. Läskigt men roligt.


Med "lite" stöd vågade hon tillslut klappa djuren.
"Heii bää" "Appa bä" "Så"


Personligen så tyckte jag att vargarna var coolast.


Eller kanske möjligtvis björnarna.

Astrid gillade nog getterna, tupparna eller hästarna
mest. De är ju djur som man inte ens behöver
besöka djurpark för att se.
Men mycket roar små... eller lite kanske.


Glasspaus med bajsblöjebyten i skogen.


Storbarnen roade sig i leklandet.


Frida är galen ville såklart åka och prova det mesta 
läskigt som hon möjligtvis kunde hitta. (Bådar inte
gott för tonåren inte!) 4-hjuling ville hon också testa
tillsammans med Ozzy som tog det ganska lugnt till
en början medans Frida körde gasen i botten från
start och lyckades vurpa och flyga omkull med hela
4-hjulingen redan på första varvet för att sen bara
borsta av sig lite och fortsätta köra.


Jag och Lisa kände lugnet.

Strax innan stängning lämnade vi djurparken och
packade in våra små och stora i bilarna och körde
vidare mot Kattisavan-campingen där vi hade hyrt en
stug/kåta. Helt perfekt liten mysig camping brevid
vatten med lekpark alldeles utanför stugan där barnen
roade sig medans vi vuxna packade in grejjer,
bäddade sängar och grillade. Sen efter maten gick
Daniel och Ozzy iväg på lite fiske medans vi andra
gick ner till stranden för lite kvällsbad.

... och med det menar jag att barnen och David
badade. Jag och Lisa var ju tvungna att vakta
Hilding på stranden... eller nåt!;P


Fiskarna ger sig av.


På väg till stranden.
Inte-riktigt-badväder skulle jag vilja kalla det.


Men barn och David behöver inga badväder bara för att
bada. Bara badvatten och lite vilja.


Astrid sov som en sten hela natten sen. Vilket var riktigt
lyxigt för mig som delade säng med henne. Daniel
delade säng med Hilding Vilding och hade det inte
riktigt lika lyxigt, nej;) 
Kanske borde vi ha hivat Vilding i vattnet med, barnet
älskar att bada så det hade säkert bara gjort honom
lycklig.

Igår hade dock Daniel och bägge småttingarna sovit
till, hör och häpna, NIO!
Själv klev jag upp tidigt för att åka och jobba. Så jag
skulle vilja påstå att vi är kvitt!

Riktigt härlig helg hade vi i allafall.
Tack familjen Waara/Karlsson för trevligt sällskap!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ni verkar ha haft en härlig helg. Tänk att man ska behöva hota med en bajsblöja för att få komma ut ur bilen haha.

2010-07-27 @ 21:19:54
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com
Postat av: Jonna

haha gillar dina & ozzys diskussioner , du kanske inte att det var lika roande just i bilen ;)



Ni verkar ha haft en riktigt mysig helg !

2010-07-28 @ 09:28:50
URL: http://jjonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0