"Det går över"

Mitt mantra den senaste tiden.

Det går över, det går över, det går över.
... och så går det över.

Mesta delen av tiden som ensam med två
småttingar går faktiskt utomordentligt bra.
Men när det svänger, så svänger det snabbt.
Åt bägge hållen.

Då man står där "själv" med fjorton saker
man skulle behöva göra samtidigt, gärna
med  lite tidspress och barnskrik på det, 
DÅ är det jobbigt.
Men sen går det över.
Och så är det inte jobbigt alls.

Igår hade jag jätteont i huvudet,
Hilding hade jätteont i magen
och Astrid hade jättetråkigt.

Mindre bra kombination om man inte vill bli
galen!

Daniel följde Frida på basketträning efter
jobbet och sen kom han hem och frågade om
han kunde åka och kolla på hockeyn.
Nej, det kunde han inte!

Inatt har jag sovit så tungt att Daniel för
första gången fått väcka mig de gånger Hilding
vaknat för mat. Men skönt var det.

Astrid har sovit oroligt inatt och vaknade med 
lite feber imorse. Men hon fick andra dosen av 
svinis-vaccinet igår så det är säkert från det.

Hilding (den helammade;) är snorig för fem-
hundratrettioelfte gången. Och så har han fått
svamp. Tungan är alldeles vit så jag håller på
att försöka pensla på med en häxbryggd gjord
av kokat vatten och pyttelite bikarbonat.
Vet dock inte riktigt hur andra föräldrar lyckas
med sånt för det är ju inte direkt som om han
sträcker ut tungan då jag ber honom;)

Men idag är en bra dag.
Och det är fredag.
Yeey!

Kommentarer
Postat av: Ida

"pensla" tungan utbyttes snabbt till "doppa ett hörn av en handuk i och låt honnom suga" när harry hade svamp på tungan. Tillslut ides jag inte bry mej om det och det försvann av sej själv. På Bvc sa dom att man kan strunta i det om det inte är ett promlem för barnet eller mamman.



Och ja, visst är det underbart att veta at det mesta går över! Jag intalar mej själv att Harry snart slutar skrika i denna gälla otäcka ton så fort han inte får som han vill. Det måste gå över!

2010-01-22 @ 12:01:46
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Jullan

Jag är imponerad. Själv kan jag vara helt slut.. och jag har bara två.Så stor eloge till er som har fyra :P

Du ett tips .. kolsyrat vatten sägs funka fint att ta bort svamp med. Enklare än att försöka pensla.. bara stoppa pyttelite på en tesked och ge lite åt gången :)

Funkade på Olle. Hade dessutom en praktisk gummisked så de kändes inte så hemskt. Men hans min var obetalbar :)



Hoppas Astrid kryar på sig!

2010-01-22 @ 12:38:03
Postat av: Annelie

vichy vatten kan du använda. Eller gå och hämta lite genziana på bvc. Sätt vichy vattnet i en nappflaska och låt honom dricka några klunkar så får han det i hela munnen och sköljer bort svampen:)

2010-01-22 @ 19:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0