Spyflugan Astrid

Astrid ÄLSKAR böcker just nu.
Nästan hur länge som helst kan vi sitta och läsa,
dvs Astrid bläddrar, pekar och säger;
-mäh tittaa, titta där! och så härmar hon ljud efter mig.

Ormen säger sssss, hunden off, off, katten jaou, hönan
kakaka och hästen iiihaaa m.m.
Men mest av allt gillar hon att låta som ett monster.
-RAAAWH låter Astrid. 

Ibland blir ALLA djuren monster.


Astrid multitaskar och läser böcker och kör bil samtidigt.
Kanske inte världens bästa kombination, men fråga
inte mig - jag har ju fortfarande inget körkort!
Tragiskt! jag vet.


Hittade ett MÅSTE till Pumlans framtida bokhylla.
Tyvärr fanns den inte på bokrean idag.


Spyflugan Astrid.
Hahaha!

Nu när magsjukan börjar kännas långt borta så kan
man ju skratta åt det, men för någon vecka sedan
skulle jag INTE ha skrattat. Inte det minsta.

Undrar om det finns någon bok om Hilding?!

Kommentarer
Postat av: Anna F

Det finns flera olika sagor om spyflugan astid, har läst en annan på förskolan. dem är kanon bra..

2010-02-27 @ 08:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0