Fear of the dark

Two down... four(?!) to go.

Frida fortsatte spy hela kvällen igår, jag vet inte hur
många gånger men det kändes som oändligt. Sen
fick hon sova några timmar från 03 för att spy sista
gången (förhoppningsvis) idag då jag och Astrid satt
och åt lunch. Nu mår hon äntligen bättre... själv
försöker jag mest att inte känna efter så mycket.

Astrid har varit hemma från dagis idag men har i
stort sätt pinnat på som vanligt. Tills hon plötsligt
började spy nu ikväll, med start i soffan.

Hur gööör ni med småbarn som spyr?

Nu vill Astrid  bara klättra upp på mig då hon spyr,
stackarn, men det vill inte riktigt jag. Sen är hon inte 
direkt still heller, så just nu har vi soffan full i lakan
som man kan ta av och tvätta och när hon spyr
försöker jag fånga upp henne i famnen och få spyan
i en hink eller iaf på golvet!
Men nu hoppas jag verkligen att hon inte behöver
spy mera. Mammas lilla hjärta.

 
Astrid tidigare idag dansar i mössa.


Sötungen med bara en strumpa, som vanligt;)

Idag har jag tvättat alla handdukar, filtar och en
massa sängkläder. Sen har jag vädrat hela huset,
käkat vitpeppar och kokat alla nappar och napp-
flaskor. Men nu när Astrid började spy känns det
lite som om det varken kommer göra till eller från.

Behöver jag nämna att jag inte ser framemot natten
sådär jättemycket. Det börjar kännas som om jag
står på tur!:P
Ångest?! en aning ja.


Kommentarer
Postat av: Ida

hugah!

Milda hade stor panik när hon hade kräksjukan när hon var typ 1. Fast hon var så tagen att hon bara var i famnen eller vagnen hela dagen så vi (läs jag för jocke var givetvis på kurs) behövde aldrig oroa oss för vart kräket skulle hamna. Däremot han hon ju fylla hela spjälsängen med kräk en par gånger.. nice!

hoppas pummlis blir frisk snabbt och att du slipper!

2010-02-09 @ 06:57:58
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Marie

Vincent spydde i sin säng fyra gånger på en natt, varje gång i nya rena sängkläder. Sen ville han komma upp och kramas. Det fick han, fast det var rätt äckligt. ;) Han fick även bada i hon fyra gånger den natten, haha. Och han fick ny pyjamas fyra gånger den natten. Och mamma och pappa fick assistera fyra gånger den natten. Det var en lång natt. Sen fick vi tvätta hundra maskiner tvätt.



Blä för magsjuka småbarn!

2010-02-09 @ 06:58:53
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej! Du kan klara dig undan från magsjukan. Magsjuka är ett virus, alla magsjukor har olika virusar. När våran äldsta haft sina magsjukor har varken jag eller min make inte alltid fått det. Jag frågade om det där till min kusins fru som är läkare. Hon sa att just det viruset kan vi ha haft för länge sedan och då har vi blivit immuna mot just det viruset....Ha det bra. Mvh Sarah

2010-02-09 @ 08:24:37
Postat av: Anonym

Hej! Du kan klara dig undan från magsjukan. Magsjuka är ett virus, alla magsjukor har olika virusar. När våran äldsta haft sina magsjukor har varken jag eller min make inte alltid fått det. Jag frågade om det där till min kusins fru som är läkare. Hon sa att just det viruset kan vi ha haft för länge sedan och då har vi blivit immuna mot just det viruset....Ha det bra. Mvh Sarah

2010-02-09 @ 08:25:34
Postat av: Lotta & Joel

En del säger att man inte blir sjuk av sina egna barn?!? Man kan juh bara hoppas!! KRYA PÅ ER!!

2010-02-09 @ 13:22:38
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0