Eleven

21 februari 2010.
Idag fyller Oskar 11 år.


Det börjar bli väldigt länge sedan han var min
pytte-lilla bebis.

Eller pytte-lilla och pytte-lilla, så väldigt liten har han
aldrig varit, även om han är min minsta bebis. Fastän
han hade bråttom att komma ut till världen och
chockade oss rejält med att utan förvarning dyka upp
redan i v.36, så vägde han "stadiga" 3240g och var
50cm lång.

Såhär har jag skrivit i Ozzys egna fotoalbum;

Från det att vattnet gick på lördagen den 20 februari,
precis då vi var påväg till Johanna på kalas, tog det
10 timmar till du kom ut till oss.
Varken mamma eller pappa vågade ringa
förlossningen så tillslut efter många om och men så
tog pappas kompis Andreas tag i saken och letade
fram numret ur en telefonkatalog.
Bilresan till Boden kändes extremt lång, men
fortfarande då vi kom fram till förlossningen så hade
mamma knappt några värkar. Sen gick det snabbt,
så snabbt att mamma inte hann få någon bedövning
(förutom lustgas, och den fungerade INTE!).
När du väl kom ut så skrek du på en gång och du var
så varm, mjuk och kladdig när du låg på mammas
mage. Du hade lite svårt att andas så en liten stund
efter att du föddes togs du till avdelning 25, pappa
följde med dig och var världens stoltaste.
Det var den lyckligaste dagen i våra liv!


En gul liten pojke första dagen hemma på permis -99.


Jag och Oskar -99 i vår superläckra gröna skinnsoffa
i gamla mini-lägenheten.



Jag och Oskar idag.

Idag har Oskar uppvaktats med både tårta på sängen,
lego och duschning i kalsongerna innan en tvångs-
klippning och ännu mera paket och tårta.


En oklippt Ozzy innan som vägrade att klippa sig av
den enkla anledningen att han HATAR att duscha.


Efter att Daniel brottat ner honom (åh så han fick
kämpa för att klara det;)
och burit in honom i
duschen med kalsongerna på så var ju det
problemet löst och han gick med på att klippa sig
under några entaka mini-protester.

Astrid däremot gallskrek i ren panik då Daniel och
Oskar rullade runt på golvet och brottades och
senare då de traskade in i duschen med Ozzy-armar
och ben som spretade ut lite här och lite där. Sen
satt hon helt tyst och bekymrad med en mössa på
huvudet (såklart) och tittade på med stora ögon
medans Oskar blev friserad.
Vi gissar att hon är på Oskars lag!


Nyklippt och på väg till hockeyn.

Igår hade Ozzy kalas med kompisarna. Då tröck dom
två hela familjepizzor på 6 pojkar, sen hade jag och
Frida gjort inte bara en utan två stycken gräddtårtor
för att de skulle få äta så mycket tårta de ville. Men
efter all pizza blev det lite mer än en tårta över.

Det är så man håller sex pojkar i 10,11-års åldern
lugna, fastän de är samlade i grupp
- man matkomar dom!

Idag gjorde vi två tårtor till, så nu tror jag nästan
att jag matkomat mig sjäv
... om man nu kan klassa tårta som mat?!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Stort GRATTIS till Oskar på hans dag. Jag och A tänkte komma och gratta imorgon om det är okej? Är det förresten okej för Daniel om Alvin hänger hemma hos er på kvällen när det är föräldramöte?

2010-02-21 @ 20:54:26
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0