Dagens träningspass

Vad är oddsen på att det måste tok-snöa ute då det
äntligen inte är så föbenat kallt att man förfryser sig
bara av att titta ut?!

Precis, ganska stora.

Frida har haft en massa innebandy uppe i sporthallen
idag och D fick sitta som speaker, så jag och
småttingarna stannade hemma på förmiddagen och
promenerade inte upp för att kolla förräns efter lunch
då Astrid också haft sin lilla lur.

Men gahhh, så mycket snö!

Skulle jag göra det igen så skulle jag ha tagit singel-
vagnen och en pulka. Och framförallt skulle jag ha
tagit med bärselen eller sjalen till lilla H... och ett
koppel till Pumlan!;P

Men nej, nej. Såklart så satte jag ju barnen i syskon-
vagnen och tog dessutom på mig DUNJACKAN innan
jag prommade iväg.

Och självklart var jag blöt i svett redan innan jag
nått fram till gångstigen ens!


Saker som försvårar då man går med en syskonvagn.

Och nej, då tänker jag inte på "grindarna", där kommer
man igenom. Däremot är det lite svårare att använda
den smala upptrampade stigen som går strax brevid
berget av snö!


Snö, snö, snö.
Och nämnde jag att syskonvagnen pajjat en aning:P
Just nu rullar jag trehjuling...


Problemet KAN ligga här, ja.

Sen lyckades jag se ungefär 20 minuter, totalt, av
Fridans två kvarvarande matcher medans Astrid
sprang lös och;
klättrade i ribbstolar och i trappan,
fastnade under en bänk,
grävde i sopkorgar,
snodde vattenflaskor som hon halsade ur,
försökte sno festis från fikaståndet,
hällde ut festisen jag köpte till henne på golvet,
försökte plocka isär sargen,
kastade in bullpapper på plan,
stängde alla dörrar som stod öppna,
snodde handskar,
rev ett papper i små små miniatyrbitar,
och käkade småsten från golvet hon slängde sig
på då jag försökte ta henne i handen och få
henne att komma med mig.

Hilding han skötte sig iaf. Hängde mest nöjd i
min famn nästan hela tiden. Lite bajs och en
jättekräka var väl ungefär det enda han bidrog
med;)

Kaffe hann jag med att dricka en snabbis också.
Och tur var väl det.
Jag har inte samma naturella koffeinkick som
småbarn verkar ha!


Kommentarer
Postat av: Soppa

Vilken härlig dag,

Men seriöst har du mailat emmaljunga en vagn SKA tåla barn inte ska den gå sönder så.

Det kunde ju ha hänt i tex en backe och barnen hade ju kunnat flyga ur ??



Reklamera vagnen.

2010-02-27 @ 22:14:27
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Marie

Jajjemen, i kyrkan. ;)



Åh vad jag är glad att jag inte var du idag (igår?), känner jag helt spontant då jag läser ditt inlägg.

2010-02-28 @ 03:14:11
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lisa

haha, överallt och ingenstans. De låter precis som Charlie:) settigt värre :)

2010-02-28 @ 20:19:32
URL: http://karolinalisanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0