Älskade Astrid

Hela natten och kvällen igår fick hon kräkas, kräkas
och kräkas. Och mitt emellan allt elände så strålar
ungen som en liten sol och stapplar runt på små svaga
ben för att busa och kramas.

Jag och Hilding gick och la oss i sovrummet vid 22.00
och Daniel har sovit på soffan med Pumlan. Kändes
meningslöst att ens försöka lägga henne i spälsängen
då hon spydde mest hela tiden.

Kring 02 då jag matat Hilding gick jag upp och kollade
till dom. Då stod Astrid upp och sov med huvudet mot
soffkanten, så jag bäddade ner henne i soffan igen
och sköt fram vardagsrumsbordet så att hon inte skulle
ramla ner. En stund innan hade jag hört hur de varit
upp och duschat och bytt lakan efter ännu en spya och
Pumlan hade även hunnit med att tömma Daniels
plånbok som legat framme medans han låg och halv-
sov.

Vid 3-4 tiden vaknade jag igen av att Astrid var uppe
och knatade själv. Hon hade hittat och tömt sin
vattenflaska som stått i köket så jag tog ett täcke och
satte mig med henne i knäet och kollade reprisen av
årets kock... tills hon spydde upp allt igen. Sen
somnade hon i min famn och vid 5 bar jag över henne
till spjälsängen där hon hann med ännu en spya. Som
tur är verkar det dock varit den sista. Vi har lyckats
få i henne lite vatten och majsvälling och nu ligger hon
precis och sover för andra gången idag.

Nästan så att jag kan ta lite magsjuka nu bara för att
få det överstökat. I den här takten kommer det ju att
ta en mindre evighet innan det är över!


Kommentarer
Postat av: Lisa

stackars stackars Astrid...och stackars er. Hoppas verkligen hon slutar kräkas nu och att Hilding (ja ni andra också men absolut Hilding)slipper eländet. Jag skrev en fråga till dig på FL som du gärna får svara på för mitt minne är inte det bästa ;-)

2010-02-09 @ 15:41:52
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Pia - MejasMamma

Visst är det hemskt när dom spyr..

Meja kunde inte ens gå, benen var som spaghetti!

Hoppas ni kryar på er fort!

2010-02-09 @ 17:49:41
URL: http://piasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0