MammahjärtaFrida

Igår var det en Frida-Mamma-dag.
En dag då min fina stora tjej fick önska och bestämma
helt själv precis vad hon ville göra och sen göra det
tillsammans med (och ensammen med) moi.
Äpplet faller nog inte helt långt från trädet för en mys-
dag på stan och sedan LF basketmatch på kvällen var
vad min flicka önskade sig. Inte mig emot.

Frida fick välja affärer att strosa i och fick sig (inte helt
enkelt att försöka skämma bort den ungen) saker som
nya trosor, en tröja, en klocka, ett hårband, ett
halsband, ny musmatta och endel nya pennor och
skrivböcker innan vi var färdiga med shoppingen som 
till största del annars lät ungefär såhär;

J Hittar du någonting som du skulle vilja ha?
F Näää, jag behöver ingenting.
J Ingenting som är fint
F Jo, den här är fin, men den är så dyr. (en tröja för
129kr, ett hårband för 29kr, halsband 79kr...;)
J Då köper jag den till dig.
F Du behöver inte. 
J Nej men jag vill. Jag VILL köpa den till dig.
F Okej. Tack mamma.
F TACK TACK TACK! Du är världens snällaste!
J Nej, DU är världens snällaste Frida. På riktigt.

Jättegod middag käkade vi sen på Allstars, bara jag
och Fridolina och till mitt kaffe och hennes efterrätts-
glass plockar ungen, trots att jag förbjudit henne att 
köpa någonting för egna pengar dagen till ära (lustig
uppfostran jag vet;) fram två små "Du är bäst"
chokladbitar från Lagerhause som hon sträckte
över till mig och fnissade.

Jag har ingen aning om hur vi skapade detta barn
(bara basic;P) men någonting måste vi ha gjort
riktigt, riktigt bra!
 

Världens finaste unge, som mest troligt måste ha
uppfostrat sig själv, i smyg... och gjorde ett jäkligt
bra jobb!
 

LF förlorade basketmatchen sen på kvällen men det
gjorde inte så mycket, vi hade en helt undebar dag
ändå. Jag och mitt Hjärta.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som en riktigt mysig dag! Verkar vara en riktigt fin och omtänksam tjej ni har.:)



Kram

2010-12-28 @ 16:49:06
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0