Great Success!

Igår var jag uppe till strax efter 00.00 för att  passa på
att slå in de flesta av julklapparna medans barnen sov
och Daniel pysslade på med någon dator till en kund. 
01.00 vaknade vi av att Astrid spydde i sin säng.

En tvångsdusch senare, byte av sängkläder och lite
allmän skrik och panik hade vi en klarvaken Hilding i 
den ena spjälsängen och en klarvaken Astrid i den
andra, sjungandes julsånger.

Julstämningen är på topp med andra ord.

Lägg till att Daniel åkte iväg till Skellefteå tidigt imorse
för övernattning och en heldags jobb där även imorgon
och jag längtar lite extra mycket till julafton redan idag.
En julafton som eventuellt kanske också kan komma 
att firas aningens ensammare än planerat.
(men förhoppningsvis inte)

-Om jag ringer och säger att du ska komma hem,
DÅ KOMMER DU HEM!
förklarade jag för D innan han 
for iväg, men fortfarande hoppas jag mest på att det
inte ska komma att behövas. Ingen mera spya hittills
(ta-i-trä, taimassoravjävlaträ) men jag försöker att
förbereda mig på en natt from hell inatt...
så kan det ju bara bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Malin

Men jippi så kul..inte! Av nån konstig anledning så verkar det ALLTID hända nåt när man ska vara ensam med barnen. Blir de inte sjuka så ser de till att man får sova som en kratta när man egentligen behövde den där sömnen som bäst. De små rackarna är inte så bra på timing skulle man kunna säga :)

2010-12-21 @ 12:29:46
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Det är ju så typiskt att sånt ska hända när man är ensam! Hoppas det försvunnit till julafton. Jag håller Leia hemma från dagis nu i veckan bara för att hon inte ska åka på någon sjukdom lagom till jul.



Kraaaam och jag håller tummarna för en bra natt

2010-12-21 @ 15:06:09
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Maria

2010-12-21 @ 20:33:59
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Oh no! Hoppas att hon kryar på sig snabbt lillskruttan och att ni andra klarar er undan;)

2010-12-21 @ 20:36:58
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0