24 december

Julafton.
Magsjuka.

Dygnets första timmar kunde ha börjat betydligt
behagligare för både mig och lilla H men just nu så mår
vi faktiskt helt utomordentligt bra bägge två. Minus
natten och första timmarna inpå förmiddagen så har
dagen varit helt okej, för att inte säga helt underbar,
precis som en julafton ska vara. Visst fick vi lite hastigt
ommöblera dagens planer en aning, men planer är väl
till största del gjorda för att omarbetas, eller hur är det
man brukar säga!


The magic`s in the makeup

Tomten hittade hit och barnens mormor är inte rädd för
magsjuka så firat har vi gjort ändå (och all smaskig
julmat jag tryckt i mig ända sen frukost har tackocklov
valt att stanna kvar i magen med, måste vara lite julig
magi;)


Ingen rädder för Tomten här... men på lite fint
avstånd höll sig Hilding.



Tomten får en kram.


Vem visste att Astrid var en riktigt tomtenissa som
gärna hjälpte Tomten att dela ut alla paketen,
här med världens bästa Joppi.



Smått kaotiskt vid julklappsöppningen.


Även jag har varit snäll!:)


Joppis supergoda semifreddo med pepparkaka
och lingon. Mmmm... Funkar utmärkt t.om på
ömma magar.


Julmys med glögg och godis.

Nu sover de små och de stora leker med sina julklappar
medans jag och D ligger och slappar till Ghostbusters på
tv:n. Lugnet ligger som ett skönt och mysigt täcke runt
hela huset som doftar gott av glögg och tända ljus.
Värre magsjukor har jag helt klart varit med om... men
förhoppningsvis dröjer det väldigt länge tills nästa ändå.



GOD JUL!
 





Kommentarer
Postat av: Maria

Så himla fina!♥

(Var tvungen att "sno" det kortet på er;)

och fina julbilder! Jag diggar eran tomte:)

Gud vilken härlig tomtedräkt!

2010-12-25 @ 21:12:04
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0