Lördag

Kräftskivan igår var skitkul. Ute i mörkret runt Bälinge
höll vi till i en annan Sofias supermysiga stuga. Massor,
och då menar jag verkligen massor, av god mat, pajer
och sötsaker, öl, vin och så lite obligatorisk fjortisbål för
att inte nämna det bästa av allt nämligen det super-
duper härliga sällskapet! Bilder finns både hos Emma
och Marie.

Imorse var det min sovardag så jag fick lyxen att ligga
kvar och dra mig ända fram till 9.30. Sen började
Daniel och hans pappa att sätta in en ny dörr till
utbyggnaden. Den gamla ytterdörren som satt där
plockades ner för några veckor sedan och nu när det
fortfarande inte finns någon värme i utbyggnaden
samtidigt som det börjar bli rätt kallt ute så drar det
rätt bra efter golven där Hilding kryper omkring. Så en
ny dörr blir perfekt då jag gissar att det fortfarande
kommer att dröjja ett bra tag innan värmen är på
plats. Snyggt är det med.

Oskar och Frida har spenderat hela dagen med
kompisar och Daniel har åkt iväg med en kompis för
att fiska så jag och småbarnen har hängt hos mormor
ett tag efter en snabboch kall promenad. Nu sover
Hilding och Astrid som jag tvingade till en snabb lunch-
vila tidigare idag visar nu varför det ibland kan vara
bättre att bara låta bli och låta henne vara vaken hela
dagen;P Inte för att hon är speciellt jobbig, just nu
sitter hon i soffan brevid mig med en docka hon snott
från mormor och sjunger sånger.

Imorgon blir det Ikea med Lisa så nu ska jag spana
lite Ikea katalog och drömma inredningsdrömmar till
en kopp the och tända ljus. Höstmörker och kyla är
inte BARA dumheter.


Mina små älsklingar i badet.
Eftersom de aldrig kan bada var för sig
(-Hinni kom bada!/ -Atti bada Hinni), 
så kanske en större badbalja inte vore helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0