Tillbaka

Strax före 21 igårkväll landade vi på Kallax in the middle
of nowhere,
kändes det som. Tomt och tyst, en massa
vatten överallt och så skog, skooog och ännu mera skog
vart man än tittar. Men jag gillar det. Det är hemma!

Astrid verkar hyffsat obrydd över att jag varit borta men
Hilding har spenderat större delen av dagen fastklistrad
på mig eller efter mig som en riktig mammagris, och det
är inte riktigt likt honom. Söt som socker då han på 
morgonen vaknade och fick världens leende på
läpparna då han fick syn på mig och sen fick jag en
bamsekram och en massa Hilding-pussar med öppen
mun. Dumma mamma som har varit borta!
Av Frida fick jag också massor av kramar och av Ozzy
fick jag en bamsekram och sen en fis, man får ju inte
överdriva liksom.

Idag har vi haft mammafika här med gamm-mammorna
från Astrids bebistid, som inte är ett dugg gamla nej.
Alltid lika roligt och helt coolt också att väldigt många av
dem nu (för att inte säga de flesta) väntar bebis på nytt
eller redan har fått. På fredag ska vi ha kräftskiva ihop
och det ska också bli helt kul. Jag har sagt det förr och
jag säger det igen, mammor är som betydligt coolare
än jag föreställde mig att de var... innan jag själv fick
barn;P

Imorgon är första info/föräldramötet på Astrids nya
förskola (dagis) och faktiskt så ska det bli helt kul att
gå. Jag och Daniel brukar annars i stort sett oftast
måsta dra lott (typ) om vem som m å s t e gå, föräldra-
möten kan vara för j*kla tråkiga ja, men nu ser jag
faktiskt helt mycket fram emot det och har paxat att
gå sen länge tillbaka.

Och ja, nu måste jag också kolla nya Ikea-katalogen
och kanske drömma om lite NS;)
Ikea har jag redan en ganska färdig "vill ha lista" till
och från nya Nova star kollektionen vill jag nog allra
helst ha de svarta fodrade byxorna, till vilket barn
spelar midre roll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0