Grönt är skönt

Efter en hel del klurande hit och dit har jag också
kommit fram till att Grönt även kommer att bli färgen
i vårat nya sovrum.

Hade gärna kunnat shoppa helt ny sovrums-inredning,
men det känns ju lite onödigt och framför allt dyrt och
dumt, så eken får helt enkelt bo kvar.

Försök att föreställa er följande;

Vita väggar (eventuellt en fondvägg/fototapet mot
det gröna/växtliga hållet på väggen mot kläkammaren.

Mörkt golv (laminat, träslag ej bestämt)

Ikeas fina fina maskroslampa (ja jag vill ha den)
IKEA PS MASKROS Taklampa  Diameter: 80 cm Sladdlängd: 180 cm
Säng, sängbord och byråer i ek

Limegröna spravkrokar på väggen brevid dörren.
(vit eller brun gren, en liten men ack så viktig
funderare. Just nu lutar det åt de bruna;)

Vitt överkast, "prydnadskuddar" och kanske en mys-
pläd på sängen i GRÖNT.

Grön ryamatta
HAMPEN Matta, lång lugg grön Längd: 195 cm Bredd: 133 cm Luggtäthet: 1170 g/m² Max. lugghöjd: 30 mm
Matta från Ikea

Gardiner eller rullgardiner i underbara GRÖNA Mairo
ogräs, jag blir helt töntigt lycklig när jag ser den.

Kan man göra annat än att älska ogräs?!

Behöver egentligen mörkläggande rullgardin men om
inte ogräs finns att köpa som mörkläggande som det
verkar så är min backup plan att köra vanlig tråkig
mörkläggningsrullgardin och sen en snygg ogräsig
hissgardin eller kappa på det.

Åhhh, det kommer bli helt lovely!


Kommentarer
Postat av: Lisa

det låter helt nice. Jag vill också bygga nytt rum. Kan inte du slänga ut någon av era grannar någonstans i kvarterat från deras hus så vi kan få shoppa hus och börja inreda ;-)



När vill ni förresten ha besök imorgon? Vi tänkte hinna med ett litet besök på hertsödagen imorgon också men i övrigt har vi inget inplanerat.

2010-08-13 @ 10:39:22
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter looovely, ogräsen är SÅ fin. Enda gången man älskar ogräs ;) Du får säkert en bra slant för eken om du säljer på blocket. Det gjorde vi och bytte mot vitt. Känns SÅ mkt fräschare så det var värt de extra kronorna :)

2010-08-13 @ 11:02:03
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag ska dränka bloggen i bilder så fort jag får tillbaka min dator. Eller orkar tjafsa med kameran och det gammla åbäket som inte ens gillar internet.

2010-08-13 @ 15:20:30
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Malin

Det kommer att bli hur snyggt som helst!

Ååå det är så kul med lite lagomt stora hemmaprojekt. Roligast är nästan att planera för dem:)



Ska hålla utkik efter en P&T på blocket även om de inte brukar vara helt billiga där heller. Har dock en känsla av att ingen av barnen har lust att vara den som får sitta bak. Alice skulle förmodligen hänga med halva kroppen utanför vagnen för att se något:)

2010-08-13 @ 20:12:24
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Förmodligen! Det lät som typiskt du!!

2010-08-13 @ 21:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0