Gone fishing

I fredags efter jobbet kom Daniel och 3/4 barn och
hämtade upp mig efter jobbet (det var ju inte cykel-
väder på morgonen direkt)
och så styrde vi kosan direkt
mot Holmfrids (Kjellgrens) ute på Borgarudden där vi 
firade lilla Malte som fyllde 1år och blev bjudna på 
massor av hembakat gofika i strålande solsken.  

I lördags gjorde jag stan med Lisa, barnfri sånär som på
Fridan. Mormor råkade komma över precis innan vi skulle
packa in småttngarna och vagn i bilen och råkade bli
barnvakt medans Daniel och hans pappa fick en massa
gjort i utbyggnaden. Nu har vi tillochmed el därute. Bara
det!

I dag har vi varit upp till min pappa i Ljuså och hälsat på
hela långa dagen. Badat, fiskat, ätit massor av god mat
och bara haft det skönt i finvädret.


Astrid är redo för en båttur.


Lillskiten Hilding saknade flytväst, vägrade sitta i knä
och envisades sen dessutom att stå upp i båten större
delen a tiden. Inget sjövett nej.
(tur för han då kanske att båtmotorn precis gick
sönder så Daniel fick ro;)


Mammas lilla hjärta. Lite lustigt dock att jag tog årets
första dopp den 1:a AUGUSTI! Men å andra sidan,
vem bryr sig om månad så länge det är varmt.


Inte mycket till bränna hinner man med då (vilket
inte heller spelar någon roll då jag aldrig blir brun
hur som helst). Lilla michilini-Hilding matchar
iaf snyggt med sin fina vita rumpa:)


Daniel missuppfattade hela badgrejjen och badade
med ett kastspö större delen av tiden. Doppa sig
gjorde han iaf innan han fick komma upp i båten
igen.


Tre snyggingar i solen♥


Oskar och Frida är inga badkrukor.


Morfar (i sin året runt varande gubb-bränna= vit med
brunt ansikte och bruna underarmar;) och världens
bästa Hinni.


Det finns inget godare fika än det man äter i en båt
efter lite fiske och bad!

Nu är jag peppad redo för ännu en måndag
... även om jag tycker att helgerna passerar obehagligt
snabbt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Va fina bilder

Idag gjorde jag oxå årets premiär bad och det var riktigt mysigt i vattnet,,

2010-08-01 @ 23:36:09
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, det var ju typiskt! Jag får spana vidare :) Jag tänkte ta typ 400 för åkpåsen, den är fiin men jag är så less på allt rött så jag kräääks :P

2010-08-02 @ 10:59:06
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Emma

Men perfekt! Ja klart han måste få en regnbåge ;) Velar mellan den och lila till milla, längtar tills de kommer in så man får klämma och känna :) Den gröna är ju såå fin, vad är det för storlek? Har inte tvättat upp åkpåsen men fixar det :)

2010-08-02 @ 11:44:32
Postat av: Emma

Imorgon kommer overallerna har jag just fått tips om ;) Den gröna är verkligen sjukt fin! Tyypiskt att Hinni är så stor då :P Fast ja, då får du ju köpa en ny och det är ju inte fy skam det heller!



Förra årets lila är så jäkla snygg, är lite sugen på den som ligger på FB men det känns kanske bättre med dubbla dragkedjor ändå när hon ännu är rätt liten.. Om man ni inte MÅSTE ha två såklart.. Hmmm!

2010-08-02 @ 13:25:43
URL: http://solouniko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0