For Hinni

Rea-shoppat från Lilla W.
T-shirt, Trafik Byxa, Organic striped
Trafiktröja från Småfolk och randiga tights från Ej sikke lej.

Annars klurar jag mest på vinterkläder. Astrid behöver
underställ, mössa, halsskydd och handskar, skooor och
Hilding den lilla skiten som jag inbillade mig ha fixad i och
med Astrids "gamla" kläder är tydligen betydligt större än
Pumlan var vid samma tidpunkt förra året. Hittills har jag
konstaterat att den supersnygga ärtgröna vinteroverallen
knappast kommer att passa honom alls i vinter, galon-
byxorna som nästan satt lite stora på Astrid då hon först
började dagis passar perfekt på bebisen... NU(!) i början
av augusti! Skalkläderna från Polarn i storlek 80 har jag
inte ens vågat prova ännu. Astrids gamla mössor,
handskar och vantar kan han ha iaf, så check!

Nåja.
Shoppa barnkläder är ju ingenting jag direkt ogillar!;)
Så jag tror faktiskt att det löser sig. Ganska snart om jag
känner migsjälv rätt och det släpps lite snygga vinter-
och höstkläder i webshopparna.

Tvingade Daniel att kolla på vinterns overaller från Molo
hos Luckylittleme igårkväll i lite förberedande psyksyfte.
-Vilken färg tycker du skulle vara snyggast på Hilding,
undrade jag och hade en svag liten baktanke på regn-
bågen eller någon annan snygg rolig färg.
-Svart, tyckte Daniel.
-Nä, förutom svart då?
-Mörkblå.

-Men nääää, inte mörkblå. Annars då?
Daniel suckar högt och kollar lite snabbt och väldigt
ointresserat;
-Men vad som helst utom den där fula randiga saken
... och sen stoppar du inte på honom något fjantigt
rött/rosa eller annat gayigt.
-Jag gillar regnbågen.
-INTE nån j*vla regnbåge.

Tystnad.
-Hör du mig. Jag menar allvar Fia. Du kommer INTE
hem med den där...


Och smaken är som baken!;)

För stunden känns dock en sprillans ny Molo aningen
saftigt i prisklass, men den som lever får väl se...









Kommentarer
Postat av: Lisa

meeen. Klart Hilding måste ha en regnbåge i vinter. Tur att det är du som bestämmer när det kommer till barnklädesshopping för Daniel har ju ingen koll hör jag ;-) Jag sörjer fortfarande över att det inte blir någon regnbåge åt Alvin...fast helt ärligt så gillar jag den gamlagamla regnbågen bäst. Fast å andra sidan verkar det riktigt smidigt med dubbla dragkedjor till småttingar. Ja ja..jag är i alla fall helt övertygad om att Hilding inte kommer behöva gå utan overall i vinter och även om det inte blir en regnbåge så finns det ju massor med finfina färger att välja mellan.

2010-08-03 @ 14:48:38
Postat av: Malin

Ja det är klart han måste få en regnbåge. Den är ju så fiiin! Jag skulle vilja köpa den åt Alice, men priset är som du säger saftigt. Fast innan vintern är här så kanske det blir en sån eller nån av de andra fina färgerna. Astrid får hålla tillgodo med ärvda vinterkläder stackarn:)

2010-08-03 @ 19:23:39
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com
Postat av: Emma

Sören suckade också åt regnbågen, men jag sa att han får väl köpa en till då om han vill använda någon annan. Inte mig emot ;) Det blev iallafall en regnbåge i 86, och lila mössa och vantar. Nu längtar jag nästan till vintern :P

2010-08-03 @ 19:40:21
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia-

Åh jag vill oxå ha regnbågen! Men som sagt,alldeles för dyr. ante skulle halshugga mig. Åh jag funderar så mkt på hur mkt kläder hon behöver i vinter. Hon kommer ju mest sitta i åkpåsen. men jag ogillar inte heller o shoppa så det här blir spännande;);)

2010-08-03 @ 21:13:41
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Sofia

Klart hon ska ha regnbågen

Babyn ska ha en och Snigel älskar den,

När Mille hade en förra vintérn hade personalen på hans dagis röstat lite och dom gillade Milles overall mest, Så klart hon ska ha en sån

2010-08-03 @ 21:51:30
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så tråkigt när det ska regna.

2010-08-04 @ 18:15:28
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att kläderna passade bra och att du kommer få mycket användning av dom ;).



Ha det gott!



Mvh

Åsa, Lilla W

2010-08-05 @ 19:29:12
URL: http://lillaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0