Det blir nog väldigt bra det här

Kom hem från föräldramötet borta på I ur och skur
förskolan för någon timme sen och hela grejjen verkar
ju bara helt kanon. Härlig personal, nyrenoverade och
mysiga lokaler med helt nyinköpt inredning (hello
älskade Ikea;), stor mysig utegård omgiven av en gärds-
gård (bara det!). Eftersom jag verkligen inte är någon
skogsmulle själv så tänker jag inte ens försöka mig på
att benämna de saker som står ute på gården men typ
vindskydd, grillplats och en samlingsplats gjord av små
"stubbar" bl.a, sen skulle de även köpas in trähästar och
någon bänk från Miljögården och högst upp på önske-
listan står pengar till en grillkåta.
Barnen sover ute i vagnar, maten görs på stället (kanske
inte helt ovanligt) de satsar på ekologiska och när-
producerade produkter. De jobbar också kanske inte helt
oväntat mot grönflagg och i framtiden ska vi föräldrar få
vara med och gräva potatisland och lite annat smått
och gott. Sen var det även en massa mer men jag är
inte helt van att sitta still på en stol och lyssna så det är
väl ungefär det som jag kommer ihåg...

Krokarna var redan namnade och klara ute i hallen och
nu är det inte länge kvar innan inskolningarna drar
igång. Astrid ska bli en liten "knopp" och dra runt med
sin lilla ryggsäck ute på gården och upptäcka maskar
och mossa, sjunga sånger, snickra, pyssla, plantera 
saker och ting och äta massor av snö plus miljoner av
andra roliga saker. Sen hakar Hilding på någongång
efter jul. Det här ska bli skitskoj!




Ur och skur-barnen ute på grönbete... på den
tiden då det var "pyttelite" varmare ute.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag, och framförallt Ivars far, blir sjukt avis på ert I ur och skur-dagis. Liiiite långt från Svartöstan förstås, men åh så fint det verkar och åååh så gärna Ivar hade fått börja där.

2010-08-25 @ 22:41:36
URL: http://kanskefemton.blogg.se/
Postat av: Malin

Tycker det låter hur mysigt som helst, hade de funnits här runt knuten hade jag inte tvekat en sekund! =)

2010-08-26 @ 07:37:05
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Låter helt underbart. Jag vill ha ett i ur och skur i Rutvik!

2010-08-26 @ 09:03:54
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Jonna

Men gud vilket underbart dagis ! :)



Sötungarna :)

2010-08-26 @ 11:09:32
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Malin

Ååå vad jag önskar att det fanns ett sånt dagis nära oss!! Hoppas att den enskilda förskolan som vi står i kö till är lite åt det hållet.

2010-08-26 @ 13:12:30
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Tana

Tur att du valde rätt till slut;) Dom kommer trivas hur bra som helst där..

2010-08-26 @ 14:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0