Today

Härligt väder ute. Jag och Lisa (som numera tuggar
små magiska vita piller och känner sig levande igen)
promenerade in till stan med Astrid och Hilding och
lunchade på M&P.

Astrid har blivit värsta stor-tjejen som håller en i
handen då man ber henne och plötsligt lyssnar
helt bra på de mesta man säger!
(Törs man egentligen skriva eller säga sånt högt?!)

Efter lunchen åkte Lisa hem och jag bytte blöjor på
småttingarna innan vi drog vidare. Även det gick hur
bra som helst bara man placerade för syskonvagnen
för larmknappen inne på toan, låste dörren så "ingen"
kunde rymma och förklarade för att Astrid att
toaborsten är äcklig, i toaletten behöver man varken
pilla eller slicka och att gräva i sopkorgen får man
inte heller.
Sen köpte vi snabbt en 30-års present till en kompis
innan vi promenerade hem igen i härligt vårväder.
Och bägge barnen somande och sov i vagnen
större delen av vägen!

Promenader med syskonvagn kan dock vara riktigt
jobbiga ska jag tala om. Uppförsbacken efter statoil-
rondellen är inte att leka med och då man tycker att
man nästan är hemma är Hertsön långt. Väldigt långt.
Beach 2010 here i come!
(eller så inte;)

Idag bokade jag också om min Göteborgsresa.
Skulle egentligen ha flygit imorgon på morgonen
men flygläget känns ju sisådär stabilt just nu.
Speciellt då jag hade tänkt flyga med lilla H.

... Tänk, det hade man inte trott för någon vecka
sedan att flygplatser både här och där skulle måsta
stänga både helt och delvis i flera dagar p.g.a en
VULKAN!


När vi kom hem så möttes vi av ett monster...


... som smittade småbarnen.


-Raaaaawwww! lät Astrid...


... och skrämde skiten ur storbarnen.

Nu ska vi grilla!

Kommentarer
Postat av: lisa

jag är nästan lite glad att vulkanen kom och ställde till din resa (förlåt maria) för nu får ju jag loppissällskap :-) Och du grillat lät riktigt riktigt gott (och ja jag äääälskar mina piller)

2010-04-22 @ 18:33:11
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Maria

Hehe, det är lugnt Lisa!;)

Men jag är däremot inte så särskilt nöjd med vulkanens lilla utbrott:)

Jag ville ju ha er på besök NUUU!!!;)

och få snosa på finaste lilla Hilding:)

men jag förstår dig, läget är ju inte överdrivet stabilt än;) (Haha..jag nästan önskar mamma blir fast här hos oss sen;D )

Ni är ju lika välkommna senare så klart!:)

Något att se framemot;)

2010-04-22 @ 23:38:04
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0