Bad day

Astrid hade sin första dåliga dag på dagis igår.
Av okänd anledning hittade de henne både jättearg
och jätteledsen ute på baksidan strax före lunch och
fastän både barn och personal försökte både lirka och
trösta så blev det inte ett dugg bätre.
(Helt gulligt att även Alvin var där från sin avdelning
och försökte göra Astrid glad igen:)
 

Vi blev nästan oroliga som hon grät, berättade
fröknarna idag igen, hon som annars alltid är så glad
och gåromkring och leker och roar sig själv!
Sen kom de på att hon ju är 18 månader och att hon
säkert därför kommit i det stadiet då hon helt plötsligt
kan börja sakna mamma om dagarna - alltså mig!;)

Visst känns det lite jobbigt att höra att Pumlan varit
ledsen då jag inte varit där... men skrikarg och ledsen
med tårar blir hon ju även med mig.
Jag är nästan mer förvånad över att det här var
första gången som hon var arg och ledsen på dagis.
Det måste ju vara ett bra tecken... eller?!

Idag hade det i alla fall varit en bra dag igen.
Och det känns ju såklart ännu bättre!:)


Astrid som ÄLSKAR att vara ute.
Varje dag då vi varit ute och hon måste gå in igen
slänger sig Astrid på golvet i hallen och gråter och
skriker.
... Undrar om hon saknar sin Pappa då?!?;)



När jag blir less att vara ute så brukar jag skickar
ut Frida som får ta över. Oskar är så bråkig, ibland
skickar jag ut honom så att Pumlan får busa av sig 
rejält och sedan brukar hon nästan komma in själv-
mant för att slippa honom!;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0