Åtta barn

Senare idag ska vi grilla go-mat här, umgås med en
massa härliga människor, promenera upp till banan-
kullarna och kolla majbrasa och sen gå tillbaka hit
och kanske t.om äta och dricka ännu lite mera.

Vi har ju då kanske inte världens allra största kök
direkt, så när Daniel höll på att räkna ihop hur många
vi skulle rymmas vid bordet fick han det till 8 vuxna
och 8 barn.

-Åtta barn! utbrast han. Det var inte illa. Vart ska
vi stoppa alla dom?!

-Och du inser du att fyra av dom är våra egna,
undrade jag.
-Hmm. Ja just det! Ja men då är det ju inga problem.

Det spelar som ingen roll hur många man lägger till,
det blir många barn hur som helst!
Men kanske tur ändå att vi tidigare bestämde att
möta upp resterande 4 vuxna och 6(?) barn uppe
vid brasan!;)
Jag fattar fortfarande inte riktigt hur familjerna
Annorlunda får ihop det.

(Nu ska jag nog promenera ner och hämta upp
Astrids galonisar från dagis där jag av okänd
anledning lämnade kvar dom tidigare i veckan.
Snön till trots så känns galonisar som en bra idè
idag!;)

TREVLIG VALBORG!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men JA! Sommaren är efterlängtad för mer än en anledning. ;)



Tack för tipset, där ska jag kolla!

2010-05-01 @ 09:06:43
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0