Apa


                    Tavellisten ovanför Astrids spjälis.

Av någon anledning verkar Astrid gilla apor väldigt
VÄLDIGT mycket.
Vi såg ett naturprogram för ganska länge sedan där
de dök upp ett par stycken och jag berättade för
Pumlan att det var apor. En apa och flera apor.
-APOR! ropade Pumlan helt uppspelt.
-Aaapa!

Visst har hon nämnt apor x antal gånger sedan dess
men jag blev ändå aningen paff då jag i helgen fick
ett finger ur och mitt i natten ramade in två bilder
från Lisa/Isa som jag haft liggandes ganska länge
och sedan vaknar tidigt, tiiidigt morgonen därpå av
att Astrid står upp i sin säng och hoppar medans
hon pekar på en av bilderna och ropar;
-APOR! APA!

Helt fantastiskt djur tydligen.

(Bara därför så råkade jag buda hem en sprillans
ny hoodtröja från Småfolk till Pumlis från Tradera.
Den var inte gratis - men det var apor å den;)

Kommentarer
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Meja är också heeeel galen i apor! Hon köpte 4(!) stycken på loppis! Haha!

2010-04-27 @ 19:03:12
URL: http://piasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0