Ville är söt

Daniel ringde till mig igår.

-Har du koll på våran lill-tjej?! undrade han i stressad ton.

Jag sneglade ner på golvet där Pumlan satt och lekte
bredvid Alvin i ett hav av utspridda leksaker.

-Tjaaaaaa... det har jag väl!

-Men VET DU vad hon gör? fortsätter han allvarligt.

(Först där började jag ana att det kanske inte alls var
Astrid som han syftade på)

(Jag)-Menar du Frida? Hon är hos M.

(Daniel)-Vet du, att våran dotter just nu sitter på MSN(!)
... med en WEBKAMERA! och fnissar tillsammans med M?!

-
Vet du vad jag tycker om det här Fia?! fortsätter han i
samma allvarliga ton.
-Jag tycker inte om det!

(Jag)- Hahahaha!

(Daniel)- Ja, jag tycker då inte att det är ett dugg roligt!

(Daniel)- Hon skickar mig en massa pluttinuttiga
meddelanden med animationer och på hennes användare
står det; "Ville är söt"... följt av ett hjärta(!).

... vem f-n är Wille???

(Jag)- Det är ju hennes pojkvän!

(Daniel)- Nej, det är det INTE! ...för hon HAR ingen pojkvän!
(Daniel suckar och stönar)
-Hon är ju bara 9 år... Åh herregud! Tänk när hon är fjorton!!!

(Jag)- Jaja, men då kan du ju passa på att säga till henne
att hon kan komma hem nu, för maten är snart klar!

(Daniel)- Men jag hinner inte, jag sitter i bilen på väg till ett
viktigt möte. ... Jag får ju meddelandena till telefonen!

(Jag)- Hahahaha!


Fina Fridolina som aldrig någonsin kommer att få en egen
webbkamera till sin dator!

Never, ever, ever... ever, ever... ever... never!

Kanske om hon har tur så kommer hennes pappa att
fixa hennes dator så att den överhuvudtaget fungerar.
... men det är nog bara kanske!;-)

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha...stackars Daniel. Inte lätt när de små blir stora. Klart Frida har en pojkvän :-)Vilken dag känner du förresten för Barnens Hus?

2009-09-15 @ 09:50:15
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahah. Alltså, jag fullkomligt älskar dig blogg. :) Du lyckas alltid få mig på gott humör. :)



/Lina

2009-09-16 @ 09:41:07
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0