Rastar mitt barn

Egentligen skulle jag lätt kunna tråka en hel dag inomhus,
men för Pumlans skull försöker jag ändå häva oss ut minst
en gång per dag iaf.

Betydligt härligare var det ju när det var varmt och härligt
ute och man bara kunde sitta ner och mysa och ta det
lugnt eller promenera en sväng. Nu rymmer mitt lilla
krypande barn ganska snabbt och jag kommer inte många
meter innan ryggen och/eller magen protesterar men i
fredags var iaf jag och Lisa iväg en sväng ner till
Miljögården.

Lagomt långt avstånd och dessutom helt perfekt med fika
till mammorna och djur och natur till barnen.
Astrid har dock gått och blivit skitskrajjsen för fåren!
Hönorna och tuppen går bra, men när fåren bräker
(heter det ens så?)
så darrar underläppen och tårarna sprutar.
Fula, fula får!

Men igelkottar är hon minsann inte det allra minsta rädd
för. Och igelkottarna häromkring är inte heller så himla
rädda av sig.


En liten kotte som snabbt skyndar sig fram och snottar
Astrid ratade majskrokar från marken framför våra
fötter.


Astrid tittar på igelkotten.

Idag har det dock faktiskt varit riktigt soligt ute.
Så pass soligt att jag kände att vi nog faktiskt borde gå ut
en stund även idag. Fast "ensam" är det inte lika kul.

Astrid fick gunga en stund, sen gick hon utefter alla cyklar
(som står apdåligt på sina stöd och kan ramla närsomhelst)
innan hon försökte rymma ut på gatan och till grannen via
en liten rolig lerpöl.
Sen blev jag less och så gick vi till mormor och fikade
bullar istället!


Roligt att gunga. Och gärna hööögt!

Nu kom precis grabbarna hem efter hockeyträning och
hockeymatch borta i Älvsbyn, så nu ska vi åka och handla
och sen laga mat.

Igår åt vi planka och idag blir det oxe.
Är det fest eller är det fest???=D

Sen ska jag nog också baka chokladbollar,
mååånga chokladbollar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0