Dagis???

Igår hittade jag en osignerad e-faktura från Kommunen
då jag loggade in på min banksida. Sånt är ju alltid roligt;P

Men nu ville de plötsligt ha 900 spänn för Pumlans
dagisplats september månad!
Dyrt!?! - No shit!
... speciellt med tanke på att HON FAKTISKT INTE
HAR BÖRJAT DAGIS ÄNNU!


Egentligen så brukar det vara mitt område att ha hand
om men eftersom jag inte legat på topp idag så
delegerade jag uppgiften vidare till D.

Och nej! Självklart behöver vi inte betala för september
då hon inte varit där... MEN! Nu måste vi "plötsligt"
ta ställning till om hon ska börja inskolning - typ NU - eller
om vi istället ska säga upp platsen och söka in henne på
nytt igen efter jul... eller ännu längre framåt!
Många står tydligen på kö.

GAAaahhh!
Plötsligt drabbas jag av beslutsångest light och blir
värsta blödiga hönsmamman!

Från början kändes det ju självklart att hon skulle börja
förskola då hon blev ett, precis som Frida också gjorde.
Jag skulle ju börja jobba och blahablaha... 

Men nu blev det ju inte så!;)
Nu går jag ju istället mest bara hemme om dagarna och
lär även göra så ett bra tag framåt. Så nu plötlsligt vill
jag inte alls lämna bort henne över huvudtaget!;)

900 kronor för 15 timmar i veckan bidrar ju inte direkt
heller till att jag just nu känner sådär superstort
dagis-sug!
Tydligen har vi kommit upp oss i världen, för billigt
kändes det ju inte direkt.

Imorgon ska vi ringa och meddela tanten på
Kommunen så nu håller jag på att velar fram och tillbaka
en gång i kvarten (minst);
Dagis, Inte dagis, Dagis, Inte dagis
what to do, what to do?....


Varför känns det samtidigt liiite som ett
I-landsproblem???


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hade väntat å sökt in igen efter jul.. ;) För det kostar ju ändå pengar som sagt å just kring jul å så har man ju dom inte så mycket på dagis. Samt att du snart får tillökning å då slipper hon dra hem alla sjukor från småbarnen till bebisen!



2009-10-12 @ 19:36:50
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: ida

Jag hade nog väntat och sökt in igen efter jul. Jag har haft Mild hemma hela tiden, visst är det lite knepigt i början men inte 900 kr i månaden knepigt ;)

Jag tycker att det låter väligt jobbigt att släpa ena barnet till dagis tre dagar i veckan, lättja i kombination med hönsmammagrejen gjorde det till ett enkelt beslut för mej.

2009-10-12 @ 20:16:08
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Passa på att ha henne hemma... och njut!

2009-10-12 @ 21:27:58
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Sarah

God Morgon! Jag håller med övriga som har kommenterat. Låt lill tjejen vara hemma.Nu ska du inte börja jobba utan ni ska ha tillökning. 15 timmar i veckan och 900 kr. Det var inte lite dem ville ha i betalt och stressa dit med henne och sedan lär hon dra hem en massa sjukdomar som går. Hade jag varit er så hade jag låtit hon varit hemma. Ha det bra och njut. Kram Sarah.

2009-10-13 @ 06:33:44
Postat av: Lisa

Hmm..klurig fråga. Det optimala hade väl varit om hon kunde få börja i januari men om det står barn i kö är ju frågan om ni kommer kunna få en plats då ifall ni släpper den här. För Augusti känns ju inte som ett alternativ. Den här terminen behöver ni ju faktiskt inte platsen. Nästa bebis kommer ju mest troligt i slutet på nov. och sen kommer jul med massa ledighet och 900 kr per månad är ju inte direkt skoj. Men vad händer om ni släpper den platsen nu och så är det fullt på "eran" avdelning i januari och så får ni plats på Alvins som är fylld av lysnade pedagoger ;-)

För övrigt väntar jag mig ett sms med rapport om ni får reda på kön idag!! :-D

2009-10-13 @ 09:03:23
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0