Vaccinerad

Tänk så enkelt det kan vara ibland.

Astrid hade ju tid idag på bvc för 1-års kontroll med "obligatorisk"
vaccination.
Men då vi kom dit så sa farbror doktorn helt enkelt att;
-Idag hade vi tänkt ge vaccinet för Nya influensan istället.
-Vad tror du om det?


En sekund tänkte jag dock faktiskt tacka nej, men så kändes det
mest bara löjligt att;
"Nej, tack! Den sprutan vill vi INTE ha... men gärna den andra!"
Så nu är Astrid besprutad!

Inte ett pip sa hon medans doktorn sjöng Imse vimse spindel och
barnmorskan Kertstin stod för sticket. Så nu är det väl bara att
vänta och se.
Jag får helt enkelt ta livet av mig om något hemskt skulle hända
henne nu bara pga av vaccinet.

På vägen hem ringde jag till Daniel och sa att nu är Pumlan
vaccinerad mot svin!

-Jaha, sa han. Ja, det kan ju kanske vara bra!
... men JAG tänker då INTE ta någon töntig spruta!


-Joho, det tänker du visst! För om vi nu leker att vi vaccinerar oss
för att inte bebisen ska bli smittad lika lätt sen så är det ju ingen
idé om vi inte tar sprutan allihopa!

-Men åååhhh, näe! Fattar du vad töntigt att ta en spruta för att
inte bli förkyld. De förstör ju allt jag står för. Då är det ju mycket
manligare att bli sjuk så man får ligga och plågas lite iaf!


HAHA! Tillåt mig HÅNLE!
För det finns nog absolut INGEN i hela våran familj som blir så
liten och ynklig så fort han blir det minsta lilla sjuk som just
Daniel! Han blir nog faktiskt lite extra sjukare än alla oss andra,
tillsammans...
iaf om man ska får tro honom själv!;P

Så nu återstår väl bara den krångliga biten, att boka tid för
vaccinering av storbarnen och stå i kö för att få sprutan.
Jag hoppas liksom fortfarande att det bara helt plötsligt ska
dimpa ner en lapp i brevlådan med datum och tider.
Det hade verkligen varit sååå mycket enklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0