Tårar

Idag var första dagen som Astrid inte alls tyckte att mamma
skulle gå då vi kom fram till dagis.
Hon var jätteglad när vi klädde på oss hemma och jätteglad
då vi kom fram till dagis-grindarna, men sen då vi kom in i
hallen och jag lämnade henne en stund för att gå och fylla
på blöjor så började tårarna spruta!

Hon fick sitta i mitt knä en liten stund tills tårarna hade slutat
rinna och sen gick det bra att hoppa över till fröken Cattis
famn och följa med de andra barnen som var påväg ut.
Då jag vinkade hejdå så blängde hon bara skeptiskt på mig
och tänkte minsann inte vinka tillbaka.

Jag skulle inte kalla mig själv speciellt blödig, men idag
måste jag ändå erkänna att jag tittat några extra gånger på
klockan och tyckt att den gått alldeles för långsamt innan
det äntligen blev dags för hämtning igen.

Och vad säger hon när jag kommer?!
Ingenting!
... såklart. Ler lite glatt igenkännande men skulle lika gärna
kunnat stannat kvar lite längre på dagis som att komma
hem med mig.

Allt går tydligen bra iaf och äter gör hon som en liten häst!
Både idag och igår hade hon klämt dubbla portioner, men
idag hade en av fröknarna hjälpt till och matat henne då
maten varit lite kladdig.
Men VA!?! Hemma får man knappt i henne någonting. Om
man matar henne så spottar hon bara ut, slänger det på
golvet och skrattar, och får hon äta själv hamnar de mesta
på golvet redan från början.

Men, men, det är ju jättebra att hon då äter nu.


Trött dagistjej hemma och påväg i säng med napp och snutte♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

klart det går bra med ätandet på dagis..på dagis går det mesta bra...tom att somna själv på en madrass med 10 andra barn i rummet samtidigt. För övrigt tycker jag mig känna igen den där HM jackan ;-)

2009-11-03 @ 18:05:07
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: sanna

men du, jag tycker du gjorde det bra som inte började grina du med, när jag var gravid grinade jag åt ALLT, JÄMT! j höll på att bli galen av att linda in allt i rosa bomull. jag tyckte det var fantastiskt att ALLTId ha rätt coh aldrig bli ifrågasatt ;) hehe.



vad söt den är elodiemössan! vilken storlek har ni på den? kommer ihåg att vi testade en, tror det var strl 0-1 år (om det nu är så storlekarna är, minns inte helt 100) men den gick inte ens att ha som enn "tophat", c har ganska stor tänkarskalle som jag brukar säga ;)

2009-11-03 @ 18:55:41
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Hihi...stora dagistjejen juh :)... Det är något magiskt med dagis - då blir barnen som dom inte brukar vara - små änglar :) Lite kul att se ibland på en del barn - de svitshar om direkt när föräldrarna kommer in i hallen - till gnälliga och väldigt prövande små barn ;)

2009-11-03 @ 19:00:28
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0